آفتاب
دادستان اصفهان:

تسریع در اجرای احکام از برنامه‌های مهم دادستانی است

تسریع در اجرای احکام از برنامه‌های مهم دادستانی است

دادستان اصفهان گفت: ایجاد ساز و کار روشن برای اجرای سیاست‌های مدیریتی، نظارت مستمر بر عملکرد زیرمجموعه دادستانی، تسریع در اجرای احکام، پیشگیری از وقوع جرم و توجه به ایجاد امنیت اجتماعی از برنامه‌های مهم دادستانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رحیمی در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان یزد و دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان اظهار کرد: من تقارن میان معارفه خود و میلاد با سعادت امام رضا (ع) را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم که در پناه توجهات این حضرت قرار گرفته و وظایف خود را به شایستگی انجام دهم.

وی افزود: امیدوارم با تلاش مجدانه و نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و محورهای تعیین شده ایشان در دیدار با مسؤلان قضایی کشور که به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشتند و همچنین بر اساس برنامه‌های پنج ساله دوم بتوانم به وظایف خود به‌خوبی عمل کنم و با ارائه خدمات مفید و ارزنده، این مقام را به امانتدار بعدی تحویل دهم.

دادستان اصفهان در خصوص اهداف خود، گفت: ایجاد ساز و کار روشن برای اجرای سیاست‌های مدیریتی، نظارت مستمر بر عملکرد زیر مجموعه دادستانی، تسریع در اجرای احکام به عنوان مرحله تبلور و رسیدگی به امور دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و توجه به ایجاد امنیت اجتماعی از برنامه‌های مهم دادستانی برای آینده است.

رحیمی ادامه داد: ارتقاء همکاری‌های درون سازمانی و برون سازمانی با حفظ استقلال و جایگاه دادسرا، ارتقاء کمی و کیفی تحقیقات مقدماتی به عنوان وظیفه ذاتی داستانی، دفاع از حقوق عامه مردم، پرورش نیروهای شایسته و کارآمد برای تصدی موقعیت‌ها و پست‌های بالاتر در مراجع قضایی و مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و جلوگیری از وقوع جرایم مهم و سازمان‌یافته از محورهای برنامه دادستانی استان اصفهان است.

همچنین در این مراسم استاندار اصفهان با بیان اینکه انتظار داشتیم حضور دادستان کل کشور در اصفهان بیش از یک روز باشد، اظهار کرد: امیدواریم یکی از جلسات شورای اداری استان اصفهان با حضور دادستان کل کشور برگزار شود.

رسول زرگرپور افزود: من به عنوان رییس شورای تأمین استان اعلام می‌کنم که مجموعه دادستانی استان اصفهان طی یک سال گذشته همکاری بسیار خوب، تنگاتنگ، برادرانه و سودبخشی را با استانداری اصفهان داشته است، به طوری که اگر این همکاری شکل نمی‌گرفت، کارها جلو نمی‌رفت و هماهنگی امروز در بخش‌های مختلف استان محقق نمی‌شد.

وی اضافه کرد: من در یک سال گذشته به دادستان سابق اصفهان به عنوان یک مرجع قابل اتکا نگاه کردم و موضوعات و مشکلات و دغدغه‌های استان را با ایشان مطرح کردم و همواره از ایده ها و نظرات ایشان بهره گرفتم.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدام دادستانی استان اصفهان درباره پلمپ تجهیزات مازوت دو نیروگاه برق اصفهان، گفت: این تصمیم یک ریسک بود و وقتی مسؤولان اجرایی کشور در تهران برای اجرا شدن این تصمیم در اصفهان به من خرده گرفتند، من اعلام کردم که این یکی از بهترین حکم هایی بود که صادر شد چرا که قوه اجرایی استان توان رویارویی با این اقدام را نداشت اما دادستانی استان اصفهان به خوبی توانست این معضل را حل کند چرا که عدم برخورد قاطع در این زمینه به ضرر نسل‌های آینده تمام می‌شد.

زرگرپور ادامه داد: من یک دوست و برادر همکار و خدوم در دادستانی استان اصفهان را از دست دادم و از این بابت نیز ناراحت هستم اما در عوض همکاری جدیدی را با دادستان جدید آغاز کردم و امیدوارم این همکاری ثمربخش مشکلات پیش روی استان را حل کند.

وی به برگزاری جلسات متعدد شورای اداری استان در زمینه مشکلات زندانهای اصفهان اشاره و تصریح کرد: وضعیت زندان‌های استان اصفهان با کمک خیرین و مدیریت مدبرانه مسؤولان قوه قضائیه در استان اصفهان نسبت به یک سال گذشته بسیار بهبود یافته است اما وضع کنونی نیز در شأن مردم اصفهان نیست.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نامه در خصوص مشکلات زندان‌های استان اصفهان و تلاش برای حل این مشکلات از سوی رییس کل دادگستری استان به من ارسال شده و استانداری در حد توان برای حل مشکلات موجود تلاش خواهد کرد اما در این بین ما نیازمند حمایت‌ها و مساعدت‌های دادستانی کل کشور نیز هستیم و من در این زمینه دست کمک خود را به سوی شما دراز می‌کنم و امیدوارم که مشکل زندان‌های استان اصفهان هرچه زودتر حل شود.

انتهای پیام

کد N489690

وبگردی