آفتاب
با حضور وزیر نیرو

مخزن 20 هزار مترمکعبی آب در مشهد بهره برداری شد

مخزن 20 هزار مترمکعبی آب در مشهد بهره برداری شد

مشهد - ایرنا - مخزن 20 هزار مترمکعبی پهنه سی و خطوط خروجی مخزن آب به طول چهار کیلومتر روز یکشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در مشهد آبگیری شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر نیرو در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: تامین آب و برق با کیفیت مطلوب مهمترین هدف این وزارتخانه است.

'حمید چیت چیان' با تاکید بر حفاظت، نگهداری، بهره برداری و بهبود کمی و کیفی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی افزود: کسب رضایت و اقناع مردم با تامین، تصفیه و توزیع مناسب آب بهداشتی سالم و دائمی برای انواع مصارف از اصلی ترین اهداف وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در خصوص پروژه مورد بهره برداری در این شهر گفت: این پروژه با هدف ایجاد حجم ذخیره و توزیع کمی و کیفی آب شرب در محدوده بلوار پیروزی مشهد ساخته شده است.

'سیدعلیرضا طباطبایی' افزود: عملیات اجرایی پروژه با اعتبار 102 میلیارد ریال از اسفند ماه 89 آغاز شده بود.

وی در خصوص جزئیات پروژه نیز گفت: برای ساخت آن افزون بر هشت هزار و 500 مترمکعب خاکبرداری، 550 تن آرماتوربندی، 10 هزار و 500 مترمکعب قالب بندی، پنج هزارو 500 مترمکعب بتن ریزی و چهار هزار متر لوله گذاری خروجی مخزن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین اظهارداشت: یک میلیون و 80 هزار مشترک آب و 580 هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش این شرکت هستند.

وی افزود: 9/99 درصد جمعیت مشهد تحت پوشش آب و 57 درصد آنها تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اینک آب مشهد از ٣٥٧ حلقه چاه ، سدهای کارده، طرق و دوستی ، چشمه اندرخ و دو رشته قنات قاسم آباد و امامیه تامین می شود.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت، سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

7505/660 / 1539
کد N489661

وبگردی