آفتاب

دستگیری 3 زن در مکه به اتهام ترویج تفکرات تروریستی

دستگیری 3 زن در مکه به اتهام ترویج تفکرات تروریستی

بازداشت سه زن عضو القاعده در عربستان به اتهام برگزاری نشست‌های غیر قانونی با هدف اشاعه تفکرات تروریستی و تکفیری.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسلة، سه زن بازداشت شده با برگزاری نشست‌هایی زنانه با خانواده‌های بازداشت شدگان و یا کشته شدگان به جمع آوری کمک‌های مالی برای حمایت از گروه تروریستی القاعده و نشر و آموزش تفکرات تروریستی این گروه در مکه پرداختند.

دادگاه کیفری عربستان اخیرا پرونده این زنان عضو القاعده را که از سوی هیات بازرسی کل این کشور به این دادگاه ارجاع داده شده بررسی و نماینده دادستان کل در این دادگاه اشد مجازات را برای آنها خواستار شد.

یکی از زنان که ملیت یمن دارد اعتراف کرد که با همسر عربستانی خود به افغانستان رفته و در آنجا در جلساتی که در آن تفکرات تروریستی القاعده توسط یکی از زنان بن لادن درس داده می‌شد حضور یافته و آموزش‌های لازم در این خصوص را دیده است.

وی افزود: در جلسات هفتگی این دروس یکی از زنان بن لادن در خصوص تفکرات تروریستی القاعده و نقش زن در دعا کردن برای اعضای القاعده و رسیدن به اهداف آنان صحبت کرد.

وی بعد از عبور از شهرهای مختلف آن هم به طور غیرقانونی به مکه رفت و در آنجا به اشاعه تفکرات جهادی القاعده برای زنان پرداخت.

دیگر زن متهم این پرونده اعتراف کرده که وی تحت تاثیر مجله‌های منتشر شده از سوی القاعده قرار گرفته و به همین خاطر بعد از رفتن به پاکستان به همراه دیگر زنان مصری و الجزایری تبار با تفکرات تروریستی و تکفیری القاعده آشنا شد.

متهم سوم نیز که اهل عربستان است به عضویت و جلب اعضا برای القاعده متهم شد.

وی ضمن اعتراف به دست داشتن در قتل‌های القاعده گفت که در خصوص ساخت مواد منفجره و عملیات‌ انتحاری نیز آموزش دیده است.

انتهای پیام

کد N489624

وبگردی