آفتاب
اراکی:

اجلاس علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین برگزار می‌شود

اجلاس علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اجلاس بین‌المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین در روزهای هجدهم و نوزدهم شهریورماه برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اجلاس بین‌المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین در روزهای هجدهم و نوزدهم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین اراکی در نشست خبری تشریح برنامه‌های اجلاس بین‌المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین اظهار کرد: این اجلاس در روزهای هجدهم و نوزدهم شهریورماه با حضور جمع کثیری از علما و اندیشمندان و شخصیت‌های عالی‌رتبه سراسر جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری این اجلاس نهادهای بسیار زیادی با مجمع تقریب مذاهب همکاری کرده‌اند. بیش از 200 نفر از علمای بزرگ جهان اسلام، 143 نفر از علمای دینی و 57 نفر از افراد سیاسی و جهادی برای این اجلاس دعوت شده‌اند و امیدواریم این اجلاس با شکوه و با دستاوردهای بسیار زیادی برگزار شود.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این اجلاس در درجه اول اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت فلسطین است. چراکه در ماه‌های اخیر شاهد حملات همه جانبه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین بوده‌ایم و غزه بیش از دو هزار شهید داده که حدود 500 نفر آن‌ها کودک هستند و تعداد زیادی از مردان و زنان نیز بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت بی‌نظیر مردم غزه یک ضرورت بسیار مهم است و این حمایت می‌تواند در بسیاری از مراحل کارساز باشد و لازم است که نخبگان و برجستگان جهان اسلام همگی گردهم آیند و از این مردم مظلوم حمایت کنند و موضع جهان اسلام را بیان کنند.

اراکی همچنین افزود: جهان اسلام نسبت به وظایفی که به مردم غزه دارد آگاه است، ولی باید این مطالب را برای سایر کشورها نیز بیان کنیم و آن‌ها همه بدانند که رژیم صهیونیستی چه رژیم غاصب،‌ نامشروع و خطرناکی است. ما باید بیش از آنچه که در گذشته از مردم فلسطین حمایت می‌کردیم حمایت کنیم و همه باید دست به دست هم بدهیم. و باید مقاومت خود را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: ما باید با تمام قوا از تبلیغات گرفته تا اقتصاد و سیاست از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم. جریاناتی که به نام داعش به راه افتاده دنباله جریان صهیونیست است. ما این را از روی حدس و گمان نمی‌گوییم بلکه در این رابطه اطلاعات داریم که این حرف را می‌زنیم. متاسفانه با رژیم داعش برخی از دولت‌های منطقه نیز همکاری می‌کنند. امروز اسرائیل و داعش همچون لبه دو قیچی هستند و آمریکا با اعلام بسیج جهادی علیه داعش می‌خواهد بر جنایتکاری‌های خود سرپوش بگذارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پشتوانه داعش است و جهان اسلام باید در مقابل آن‌ها بایستد. امیدواریم این اجلاس بتواند نقش مهمی را در مقاومت ایفا کند. یکی از خروجی‌های این اجلاس تشکیل اتحادیه علمای مقاومت اسلامی است و دومین خروجی این اجلاس اعلام حمایت جهان اسلام از مردم فلسطین و آسیب‌دیدگان است و امیدواریم با حضور سران کشورهای بزرگ به نتیجه‌های خوبی برسیم.

اراکی گفت: در این اجلاس از 53 کشور از کشورهای جهان مهمان داریم و در این اجلاس رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه حضور دارد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه شرکت می‌کند.

انتهای پیام

کد N489564

وبگردی