آفتاب
آیت‌الله اراکی:

ضرورت اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت غزه یک ضرورت مهم است

ضرورت اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت غزه یک ضرورت مهم است

لازم بود تا نخبگان جهان اسلام در یک جا گرد هم آیند و موضع جهان اسلام را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین اعلام کنند و جهان اسلام را نسبت به مسئولیتی که در قبال مقاومت اسلامی دارند بیش از پیش آشنا نمایند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به تشریح همایش اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محسن اراکی در نشست مطبوعاتی خود که پیرامون برگزاری اجلاس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین تشکیل شد، گفت: امیدوارم در شرایط حساس منطقه و جامعه بتوانیم با تشخیص درست انجام وظیفه کنیم.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته، اجلاس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین را در تهران برگزار می‌کنیم. مدتی است که این اجلاس زمینه‌سازی شده و مقدمات برگزاری آن فراهم شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه بیش از 200 تن از علمای جهان اسلام از سراسر دنیا برای این اجلاس دعوت شده‌اند، اظهار داشت: از این میان 143 نفر از علمای دین و 75 نفر از نخبگان سیاسی و دانشگاهی هستند. امیدواریم که این اجلاس باشکوه برگزار شود و بتواند اهداف مد نظر را به خوبی محقق کند.

اراكی هدف اول از تشکیل این اجلاس را اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت فلسطین اعلام کرد و گفت: همه ما در دو سه ماه اخیر شاهد وحشیانه‌ترین حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بودیم که طی آن بیش از 2 هزار نفر شهید شدند که از میان حدود 500 نفر کودک هستند و در میان آنها تعدادی زیادی از زنان و مردان کهنسال نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی این روزها صدها خانه مسکونی به وسیله بمب‌های ویرانگر رژیم صهیونیستی روی سر مردم تخریب شد، تصریح كرد: زیرساخت‌های منطقه غزه در این روزها صدمات زیادی دید و بیش از 11 هزار مجروح در طی بمباران رژیم صهیونیستی با رنج و بیماری و معلولیت دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد که ضرورت اعلام حمایت جهان اسلام از مقاومت بی‌نظیر مردم غزه یک ضرورت بسیار مهم و کارساز است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: لازم بود تا نخبگان جهان اسلام در یک جا گرد هم آیند و موضع جهان اسلام را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین اعلام کنند و جهان اسلام را نسبت به مسئولیتی که در قبال مقاومت اسلامی دارند بیش از پیش آشنا نمایند.

اراكی در پایان با بیان اینكه امروز در سراسر جهان حقیقتی که روشن شده این است که رژیم صهیونیستی نامشروع است و خطر بزرگی برای بشریت محسوب می‌شود، خاطرنشان كرد: بنابراین کشورهای اسلامی و آزدیخواهان جهان باید گام جدیدی در حمایت از مقاومت فلسطین بردارند.

کد N489513

وبگردی