آفتاب

حیدر العبادی علت تاخیر در تشکیل کابینه جدید عراق را اعلام کرد

حیدر العبادی علت تاخیر در تشکیل کابینه جدید عراق را اعلام کرد

تهران - ایرنا - ˈحیدر العبادیˈ که مامور تشکیل کابینه جدید عراق شده، اعلام کرد: علت تاخیر در تشکیل کابینه جدید، مخالفتم با برخی نامزدهای پیشنهادی گروه ها برای احراز پست های وزارتی است .

به گزارش پایگاه خبری عراقی 'المسلة '، العبادی روز یکشنبه گفت: برخی گروه های عراقی اصرار دارند، بعضی افراد خاص را برای پست های وزارتی معرفی کنند، اما من با وزارت آن ها و حضورشان در کابینه مخالفم و به همین دلیل تاکنون کابینه و دولت جدید عراق تشکیل نشده است .

عبادی در صفحه شخصی خود در سایت 'فیسبوک' نوشت: کار تعیین اعضای هیات دولت مراحل آخر خود را می گذراند و برخی گروه ها نیز نامزدهای پیشنهادی شان را برای برخی وزارتخانه ها معرفی نکرده اند و در عین حال برخی گروه های دیگر اصرار بر نامزدی اشخاصی دارند که از نظر من ویژگی ها و شرایط لازم برای آن پست های وزارتی را ندارند .

وی افزود: امیدوار بودم که همه گروه ها و طیف های سیاسی عراق همکاری کنند تا بسیار زود کابینه تشکیل شود و این در حالی است که همه از چالش های پیش روی عراق در حال حاضر و آینده اطلاع دارند و می دانند مردم ما تا چه اندازه مشتاق هستند، دولت و کابینه جدید معرفی شود و دولت کارش را آغاز کند .

'فواد معصوم' رییس جمهوری عراق بیستم مرداد به دنبال معرفی حیدر العبادی از سوی پارلمان این کشور، وی را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کرد.

وی چند روز پس از اینکه مامور تشکیل کابینه شد، اعلام کرد که در نظر دارد، یک 'دولت وحدت ملی' با مشارکت اکثر جریانهای سیاسی در عراق تشکیل دهد.

برخی منابع عراقی پیشتر اعلام کرده بودند که جلسه پارلمان این کشور در خصوص رای گیری درباره کابینه حیدر العبادی نخست وزیر جدید، فردا (دوشنبه) برگزار می شود .

خاورم **2041**1586**1651
کد N489336

وبگردی