آفتاب

گاردین گزارش داد: رشد فزاینده پیوستن زنان انگلیسی به داعش

گاردین گزارش داد: رشد فزاینده پیوستن زنان انگلیسی به داعش

تسنیم نوشت:

در حالی که نگرانی‌های جهانی نسبت به افزایش تعداد اتباع غربی که به داعش ملحق شده اند به شدت رو به رشد است یک نشریه معتبر انگلیسی از افزایش چشمگیر تعداد زنان انگلیسی که از سوی داعش اجیر شده اند خبر داده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، شبه نظامیان داعش که بخش های وسیعی از سوریه و عراق را تحت تصرف دارند اقدام به اجیر کردن زنان انگلیسی برای جنگ و مبارزه در عراق و سوریه کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، "ملانی اسمیت" از مرکز بین المللی تحقیق افراطی گری در کالج پادشاهی انگلیس در این باره تاکید کرد: گرچه تعداد دقیق شبه نظامیان غربی که به داعش پیوسته اند مشخص نیست ولی به نظر می رسد تعداد این افراد که از سوی داعش اجیر شده اند به شدت رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: حدود 200 تا 500 انگلیسی که به سوریه سفر کرده تا به داعش ملحق شوند زن هستند. دختران جوان تر برای پیوستن به داعش به سوریه می روند. سن این دختران حدود 19 تا 20 سال است.
بسیاری از این دختران جوان انگلیسی از طریق شبکه های اجتماعی برای پیوستن به داعش تشویق و ترغیب می شوند. دختران جوانی هم که پیش از این به سوریه رفته و در آنجا ساکن شده اند دیگران را تشویق به ازدواج با شبه نظامیان داعش می کنند.
"ساشا هاولیسک" از موسسه گفتگوی راهبردی نیز تاکید کرد: زنان انگلیسی نقش مهمی را در اجیر کردن زنان دیگر انگلیسی برای پیوستن به داعش بازی می کنند و با انتشار عکس های مربوط به جنگ زنان و دختران بیشتری را برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش تشویق می کنند.
در حالی که اکثر زنان اروپایی به صورت گروهی به سوریه مهاجرت می کنند ولی اکثر زنان انگلیسی این سفر را به تنهایی انجام می دهند.

5252

کد N489328

وبگردی