آفتاب
مدیرکل سابق بازرسی استان تهران:

در برخورد با زمین‌خواری اقدامات بیشتری صورت گیرد

در برخورد با زمین‌خواری اقدامات بیشتری صورت گیرد

مدیرکل سابق بازرسی استان تهران گفت: خوشبختانه همه مسئولان به موضوع زمین‌خواری توجه دارند و کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته است، اما باید اقدامات بیشتری در رابطه با موضوع زمین‌خواری انجام شود.

مدیرکل سابق بازرسی استان تهران گفت: خوشبختانه همه مسئولان به موضوع زمین‌خواری توجه دارند و کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته است، اما باید اقدامات بیشتری در رابطه با موضوع زمین‌خواری انجام شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی راشد خاطرنشان کرد: امر نظارت و بازرسی امر خوشایندی محسوب نمی‌شود، اما یک تکلیف است که خداوند بر دوش ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه 40 ماه در این سمت خدمت کردم، گفت: خوشبختانه در رابطه با مبارزه با مفاسد اقدامات خوبی صورت گرفته است.

راشد با بیان اینکه توقعات در این اداره کل فراگیر و مراجعات بسیار زیاد است، افزود: اجرای قانون با توجه به رویه‌ها و بخشنامه‌های اداری امری مهم تلقی می‌شود که باید به آن توجه کرد. وقتی نظارت وجود داشته باشد اهداف نادرست تحقق نمی‌یابد، اما باید گفت که سازمان بازرسی در تمام برنامه‌های خود نظارت را در اولویت قرار داده است. قبل از بازرسی در هر جایی ابتدا سوال می‌پرسیم که در اجرای برنامه‌هایتان چقدر موفق بوده اید، در حقیقت موضوع نظارت باعث تحقق اهداف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از دستگاه‌های دولتی در راستای پرونده‌ها به هیچ وجه مانع تحقق اهداف نیست، گفت: باید حاشیه‌ها را کنار زده و به دنبال تحقق اهداف باشیم. درباره توجه به نیروهای انسانی نباید مدیران از حدود اداری خود خارج شوند و یا تحت تاثیر عواطف قرار گیرند. همچنین توجه به اقشار ضعیف قرار نیست خارج از قانون صورت گیرد.

وی ادامه داد: تخلف در هر جا که باشد باید جلوی آن را گرفت. مساله مهم در تهران و البرز مساله زمین‌خواری است که باید آن را مدنظر قرار دهیم.

راشد بیان کرد: همه مسئولان به موضوع زمین‌خواری توجه دارند و کارهای خوبی را در این راستا انجام داده‌اند، اما این اقدامات کافی نیست و باید راهکارهای جدید در نظر گرفته شود که البته می‌توان با همکاری شهرداری و دیگر نهادها مرجعی جدید برای برخورد با زمین‌خواری احداث شود زیرا موضوع زمین‌خواری باعث ثروتمند شدن عده‌ای از افراد به ناحق می‌شود.

وی افزود: از مدتی که به عنوان مدیرکل بازرسی استان تهران مشغول به خدمت شدم سطح بازرسی بسیار مناسب و خوب بوده است. همین‌جا جا دارد از آقای سراج عذرخواهی کنم که رفتنم بدون اراده خود بوده است و من بدون اراده خود از سازمان بازرسی به دولت می‌روم، اما هرجا که باشم خود را جزیی از سازمان بازرسی کل کشور می‌دانم زیرا سازمان بازرسی در یک سطح کیفیت مناسبی قرار دارد.

مدیرکل سابق بازرسی استان تهران در پایان اظهار کرد: جامعه و دستگاه‌ها باید بدانند که موضوع نظارت در سلامت دستگاه‌ها بسیار حایز اهمیت است.

انتهای پیام

کد N489309

وبگردی