آفتاب
به محض تشکیل دولت؛

کری برای تشکیل ائتلاف ضد داعش به عراق می‌رود

کری برای تشکیل ائتلاف ضد داعش به عراق می‌رود

یک منبع نزدیک به مذاکرات فراکسیون‌های سیاسی جهت تشکیل دولت جدید در عراق اعلام کرد که جان کری به محض اعلام تشکیل دولت عراق، به بغداد سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، این منبع خاطرنشان کرد: جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا به محض اعلام تشکیل دولت عراق، به بغداد سفر می‌کند تا مذاکراتی را با حیدر العبادی،‌ نخست‌وزیر عراق درخصوص تشکیل ائتلافی برای مقابله با داعش در عراق و سوریه و در هر مکانی در منطقه که این گروه تروریستی حضور دارد،‌ انجام دهد.

وی تصریح کرد: دولت فردا (دوشنبه) با فشارهای آمریکا که از سوی برت مک گورک، ‌معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق اعمال می‌شود،‌ معرفی می‌شود.

این منبع تاکید کرد که برت مک گورک می‌خواهد دولت تا دوشنبه و به عبارتی تا قبل از پایان مهلت داده شده به العبادی معرفی شود.

وی عنوان داشت که این مقام آمریکایی فراکسیون‌های سیاسی را قانع کرده است تا بررسی مسائل مختلف را به بعد از تشکیل دولت موکول کنند تا جامعه بین‌المللی و ناتو راه‌های حمایتی خود برای مقابله با داعش را مشخص کنند.

این منبع همچنین گفت: معرفی وزیر دفاع و خواسته‌های استان‌هایی که دست به شورش‌هایی زده بودند،‌ دو مانع بر سر راه اعلام تشکیل دولت العبادی هستند.

همزمان، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق اعلام کرد که فضای مذاکرات تشکیل دولت جدید مثبت نیست و رنگ و بوی رقابت حزبی و طائفه‌ای بر آن غلبه دارد و روحیه‌ی ملی‌گرایی در جریان این مذاکرات دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد افرادی که نام آنها برای تصدی پست‌هایی در کابینه مطرح شده است، به فساد مالی و اداری متهم هستند و نباید اجازه کاندیداتوری این افراد را برای تصدی این پست‌ها داد.

انتهای پیام

کد N489228

وبگردی