آفتاب

زیباکلام: دولت یازدهم تحولی بنیادین در مذاکرات هسته ای ایجاد کرد

زیباکلام: دولت یازدهم تحولی بنیادین در مذاکرات هسته ای ایجاد کرد

تهران - ایرنا - «صادق زیبا کلام» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم شکاف بین ما و غرب هر روز بیشتر از گذشته می شد اما تیم دکتر روحانی نگاه و رویکرد جدیدی را در مذاکرات پیش گرفتند و تحولی بنیادین را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نشست «آینده مذاکرات هسته ای ؛ آسیب ها و چالش ها» که در موسسه «راهبردی دیده بان آمریکا» در تهران برگزار شد، افزود: در فاصله سال های 84 تا 92 رویکرد و سیاست دولت وقت این بود که ما برنامه هسته ای را با همه توان به پیش می بریم و غرب هم نمی تواند کاری انجام دهد اما نتیجه آن شد که پرونده هسته ای از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی اضافه کرد: از دیدگاه آقای احمدی نژاد و اصولگرایان ، فعالیت هسته ای ایران خاکریز اول ما در جنگ با آمریکا و غرب بود. از نظر آنها اگر ما از این موضوع عقب نشینی می کردیم به معنی این بود که در مسایلی مانند حقوق بشر و حمایت از حزب الله لبنان و یا حماس هم عقب نشینی کنیم.

زیباکلام ادامه داد: اما چیزی که امروز بیش از متن توافق ژنو اهمیت دارد تغییر و تحول بنیادینی است که تیم مذاکره کننده هسته ای در نگاهشان به این مساله ایجاد کردند.

وی افزود: در واقع دولت خطاب به طرف غربی اعلام می کند که ما می دانیم شما نگران فعالیت های هسته ای ما هستید اما آماده ایم این نگرانی شما را برطرف کنیم.

این خبر در حال تکمیل است.

سیام ** 9173 ** د . الف
کد N489218

وبگردی