آفتاب

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواستار استقرار نیروهای بین المللی درغزه است

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواستار استقرار نیروهای بین المللی درغزه است

بیروت – ایرنا – روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» نوشت که وزارت خارجه این رژیم در یادداشتی سری خواستار استقرار نیروهای بین المللی در نوارغزه شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار، هاآرتص افزود:این یادداشت سری دوهفته قبل به کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی ویژه امور سیاسی و امنیتی تسلیم شده است.

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که هدف از این اقدام، سپردن مسئولیت نظارت و کنترل بازسازی نوارغزه به نیروهای بین المللی است تا آنها از تلاش جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای بازسازی قدرت تسلیحاتی خود جلوگیری کنند.

هاآرتص نوشت که وزارت خارجه رژیم اسراییل معتقد است این اقدام به تامین منافع این رژیم کمک می کند درصورتیکه نیروهای بین المللی نقشی فعال در امورامنیتی غزه برعهده بگیرند.

این روزنامه صهیونیستی افزود: این یادداشت سری تحت عنوان « اصول و معیارهای استقرار نیروهای بین المللی درغزه» شامل دو صفحه است و به کمیته وزارتی امور امنیتی و سیاسی به ریاست « بینامین نتانیاهو» نخست وزیر تسلیم شده است.

هاآرتص اضافه کرد: این یادداشت سری با حضور مسئولان وزارت خارجه و وزیران و مسئولان امنیتی بررسی شده و در نوبت طرح و بررسی در نشست کمیته وزارتی امور امنیتی و سیاسی کابینه اسراییل است.

خاورم ** 1324
کد N489088

وبگردی