آفتاب

هشدار سازمان هواشناسی پاکستان: سیل دیگری در راه است

هشدار سازمان هواشناسی پاکستان: سیل دیگری در راه است

اسلام آباد - ایرنا - سازمان هواشناسی پاکستان روز یکشنبه نسبت به احتمال جاری شدن سیل گسترده در ایالت های پنجاب و سند واقع در شرق و جنوب شرقی این کشور در روزهای آینده هشدار داد و از ساکنان این مناطق خواست خود را مناطق مرتفع برسانند.

باران های موسمی سیل آسا در روزهای پایانی هفته گذشته و جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از ایالت های پنجاب و خیبرپختونخوا و منطقه کشمیر دستکم 140 قربانی گرفت و هزاران نفر را بی خانمان کرد.

در اثر این بارندگی ها، بیش از چهار هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف ویران شد و با توجه به پیش بینی ادامه بارندگی های شدید در روزهای آینده، احتمال افزایش تلفات ناشی از سیل در مناطق مختلف پاکستان وجود دارد.

سازمان هواشناسی این کشور نسبت به طغیان رودخانه بزرگ سند در روزهای آینده به ویژه روزهای 22 و 23 شهریور و جاری شدن سیل هشدار داد و از ساکنان حاشیه این رودخانه خواسته تا منازل خود را ترک کنند و به مناطق مرتفع بروند.

ارتش پاکستان برای کمک به گروه های امداد و نجات وارد عمل شده و علاوه بر اعزام نیروهای انسانی به مناطق سیل زده، تعدادی بالگرد و قایق برای کمک به سیل زدگان اعزام کرده است.

اگرچه فصل باران های موسمی و سیل آسا در پاکستان رو به اتمام است، اما شدت بارندگی ها در روزهای پایانی این فصل دردسرهایی را برای ساکنان بخش های وسیعی از مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی این کشور ایجاد کرده است.

ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر (مرداد و شهریور) فصل بارش باران های موسمی سیل آسا در پاکستان است و این بارندگی ها که بیشتر در مناطق شمال، شرق و جنوب پاکستان رخ می دهد، همه ساله خسارات و تلفات زیادی بر جا می گذارد.

ویرانگرترین سیل سال های اخیر در پاکستان، در سال 2010 اتفاق افتاد که در اثر آن دستکم هزار و 700 نفر جان باختند و بیش از یک میلیون پاکستانی بی خانمان شدند.

آساق*1*1723**1545
کد N489073

وبگردی