آفتاب

اکثر انگلیسی‌ها حامی اقدام نظامی کشورشان علیه داعش هستند

اکثر انگلیسی‌ها حامی اقدام نظامی کشورشان علیه داعش هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 60 درصد مردم انگلیس از اقدام نظامی علیه گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی اوپینیوم (Opininium) نشان می‌دهد که حدود دو سوم مردم انگلیس از برخی اشکال اقدام نظامی کشورشان علیه داعش در عراق حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی که به سفارش دیلی تلگراف انجام شده نشان می دهد که 60 درصد از مردم موافق اقدام نظامی برای مبارزه با تهدید داعش هستند و تنها 20 درصد از مردم انگلیس از این اقدام حمایت نکردند. این اقدامات شامل عملیات‌های رهایی گروگان‌های ارتش سلطنتی انگلیس و استقرار سربازان در داخل عراق و سوریه می‌شود. طبق این نظرسنجی مردم انگلیس با تشدید مبارزه با مظنون‌های مرتبط با تروریسم در سراسر انگلیس موافق هستند و به گفته آن‌ها باید تدابیری اندیشید که جلوی بازگشت صدها انگلیسی تروریست‌ به این کشور گرفته شود.

این بررسی پس از آن انجام می شود که دومین ویدیوی سربریدن روزنامه نگاران آمریکایی توسط داعش منتشر و گفته می‌شود که "جان جهادی" که اهل انگلیس است، مسئول سربریدن گروگان‌هاست.

این تحقیق با هدف جمع آوری نظرات انگلیسی‌ها در میان 2002 فرد بالغ در سراسر این کشور انجام شد و مشخص شد که 60 درصد از مردم از اقدامات نظامی کشورشان در عراق علیه داعش حمایت می‌کنند.

27 درصد می‌گویند که نیروهای ویژه انگلیس باید اعزام شوند و با داعش بجنگند تا گروگان‌ها آزاد شوند؛ 25 درصد از مردم ترجیح می‌دهند که انگلیس حملات هوایی علیه داعش انجام دهد و به کمپین آمریکا بپیوندد؛ هشت درصد نیز گفتند که از اعزام سربازان زمینی به عراق و سوریه برای جنگ با داعش پشتیبانی می‌کنند. حدود 85 درصد نیز از اقدامات شدیدتر علیه مظنونان تروریستی داخل انگلیس حمایت کردند و 82 درصد گفتند که نباید به تروریست‌های انگلیسی اجازه بازگشت به کشور را داد.

انتهای پیام

کد N488962

وبگردی