آفتاب

آسوشیتدپرس: واشنگتن تمایلی به ریشه کن کردن داعش ندارد

آسوشیتدپرس: واشنگتن تمایلی به ریشه کن کردن داعش ندارد

تهران– ایرنا– خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: از آنجا که ریشه کن کردن گروه تروریستی داعش به معنای افزایش اقتدار و موقعیت دولت سوریه خواهد بود، اما واشنگتن درحال حاضر عجله ای برای برخورد قاطع با این گروه ندارد.

این خبرگزاری می نویسد: آمریکا و متحدانش تلاش می کنند ائتلافی را برای مقابله با داعش تشکیل دهند؛ با این حال هرگونه تلاش جدی برای ریشه کن کردن شبه نظامیان داعش، نیازمند نابودی زیرساخت های این گروه در سوریه است. سوریه جایی است که ورود به آن پیچیدگی های فراوانی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: بزرگترین دشواری این است که اگر امریکا مواضع 'داعش' را در سوریه بمباران کند، موضع دولت آن کشور تقویت خواهد شد و ارتش به سادگی خلاء داعش را پر خواهد کرد؛ حال آنکه غرب تا امروز با دمشق در تقابل آشکار بوده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، بسیاری از مخالفان دولت بشار اسد، به نوعی با القاعده همکاری می کنند که جبهه النصره تنها یک نمونه است.

این گزارش می افزاید: همین مخالفان به تازگی با حمله به بلندی های جولان، 45 تن از صلحبانان سازمان ملل را گروگان گرفتند.

برخی مقام های آمریکایی پیشنهاد می کنند دولت اوباما پیش از اقدام نظامی علیه داعش، نیروهایی را که به واشنگتن نزدیک می داند، مسلح و آموزش دهد.

اوباما در ماه ژوئن (خرداد - تیر)، لایحه ای 500 میلیون دلاری برای حمایت از گروهی از شورشیان مسلح در سوریه به کنگره آمریکا فرستاد، اما این لایحه تا امروز تصویب نشده و به صورت معلق مانده است.

به گفته نمایندگان کنگره، پرسش های پیشین، همچنان باقی است: آمریکا چگونه می خواهد شورشی مسلح به اصطلاح معتدل را از شورشی مسلح رادیکال (تندرو) تشخیص دهد؟!

رسانام**9163**1485**5981
کد N488886

وبگردی