آفتاب

مهمترین دلواپسی‌ام شرمندگی مقابل مردم است

مهمترین دلواپسی‌ام شرمندگی مقابل مردم است

محمد جواد ظریف گفت: احساس می‌کنم هنوز تصمیم جدی و فهم و درک جدی از میزان این خطر ایجاد نشده که آمریکایی‌ها وارد حرکت جدی علیه این گروه شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وزیر امور خارجه کشورمان درباره همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با داعش گفت: آمریکایی‌ها تا امروز به خاطر معیارهای دوگانه‌ای که داشتند خیلی در این بحث جدی نبودند. آنها مدت‌ها در سوریه از داعش به اشکال مختلف حمایت کردند و الان نمی‌توانند تصمیم بگیرند با شعارهایی که پشت سر هم مطرح و خودشان را گرفتار آن کردند چکار کنند.

وی افزود: این گروه خطرناکی است که یک روز خطر آن متوجه عراق بود بعد به سوریه و دوباره به عراق پرداخته و فردا این خطر متوجه سایر کشورهای منطقه و شاید سراسر منطقه باشد. احساس می‌کنم هنوز تصمیم جدی و فهم و درک جدی از میزان این خطر ایجاد نشده که آمریکایی‌ها وارد حرکت جدی علیه این گروه شوند.



وزیر خارجه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متوجه این خطر بوده، خاطرنشان کرد: این که رئیس‌جمهور سال گذشته پیشنهاد جهان علیه خشونت و افراط را بیان کرد با عنایت به شناخت واقع بینانه از این خطر بود.



ظریف با بیان این که مقام معظم رهبری همواره بر خطر تحجر و افراط تأکید کرده‌اند،خاطرنشان کرد: ما از ابتدای این حرکت وحشیانه در کنار مردم عراق چه مردم شیعه چه برادران و خواهران اهل تسنن و چه برداران و خواهران کرد در عراق بودیم و توانستیم با همکاری مانع از گسترش این خطر شویم، ولی این خطر کل منطقه را تهدید می‌کند و نیاز به یک همکاری بین‌المللی دارد.



وزیر امور خارجه که در مشهد حضور دارد، در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی با بیان این که ناهار کاری امروز را با وزیر امور خارجه دانمارک خواهم خورد، گفت: وزیر امور خارجه دانمارک شب گذشته وارد مشهد شده است. دیدار با وی را در مشهد انجام خواهیم داد چرا که جلسه هیات دولت امروز در این شهر برگزار می‌شود.




ظریف گفت: وزیر امور خارجه دانمارک دیشب پس از ورود به مشهد به صحن امام رضا(ع) مشرف شده و از جمعیت حاضر در صحن بسیار تعجب کرده است.



وزیر امور خارجه با بیان این که مهمترین آرزویش این است که خدا عاقبت همه را به خیر کند، گفت: آرزو دارم در این چند صباحی که خدا این مسئولیت و وظیفه را برای خدمت به مردم به بنده عنایت کرده بتوانم از حقوق مردم ایران پاسداری کنم و شاید اگر خدا کمک کند مشکلات را کم کنیم.



ظریف در پاسخ به این که مهمترین دلواپسی‌تان چیست، گفت: مهمترین دلواپسی‌ام این است که خدا نکند آدم نتواند از پس مسئولیت بر بیاید و در برابر مردم و خدا و اولیای خدا شرمنده شود.



وی درخصوص آرامشی که در کلام و رفتارش است، تصریح کرد: همه ما آرامشمان از این است که به خدا و معصومین توکل و توسل داشته باشیم و هر بار دلم می‌گیرد یاد این آیه می‌افتم الیس الله بکاف عبده. این آیه دل آدم را قرص می‌کند.





کد N488860

وبگردی