آفتاب

مخالفت مسلمانان میانمار و هند با فراخوان سرکرده القاعده

مخالفت مسلمانان میانمار و هند با فراخوان سرکرده القاعده

رسانه ها از پاسخ منفی مسلمانان میانمار و هند به دعوت رهبر القاعده برای پیوستن به عملیات تروریستی در منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی Angle Chronicle گزارش داد که سازمان های اسلامی در هند به دعوت رهبر القاعده برای پیوستن به عملیات تروریستی در منطقه پاسخ منفی دادند.

در همین رابطه ظفر الاسلام خان رئیس مجلس مشورت مسلمانان سراسر هند از القاعده به عنوان یک شبکه تروریستی خارجی یاد کرد که تنها به مسلمانان هند آسیب می رساند.

وی در ادامه تاکید کرد که مسلمانان هند با ایدئولوژی این شبکه تروریستی و تمام شبکه های مستخرج از این گروهک تروریستی مبارزه می کنند و به اعضای آن نمی پیوندند.

یکی دیگر از اعضای اتحادیه مسلمانان هند نیز اعلام کرد که تلاشهای این گروه تروریستی برای استخدام جوانان هندی به شکست می انجامد، همانطور که پیش از این تلاشهای این گروه در کشمیر هند ناکام مانده بود.

پروفسور ام.اچ جواهرالله یکی از رهبران اقلیت مسلمانان و عزیز مبارکی دبیر ملی شورای علمای جنوب آسیا تاکید کردند که حمایت از القاعده تنها باعث افزایش تنش میان مسلمانان هند با هندوها و همچنین نیروهای دولتی می شود که عملیات گسترده ای را علیه شبکه های تروریستی در این کشور آغاز کرده اند.

وی ضمن رد گزارشها درباره نفوذ شبکه تروریستی القاعده در منطقه تاکید کرد که القاعده هیچ جایگاهی در جامعه چند مذهبی هند ندارد.

این اظهارات درحالیست که ایمن الظواهری سرکرده القاعده ادعا کرده است که تشکیل القاعده شاخه شبه جزیره هند باعث رهایی مسلمانان از بی عدالتی و ظلم و ستم می شود.

رسانه ها همچنین گزارش دادند که انجمن مسلمانان میانمار درخواست بیانیه سرکرده القاعده را برای پیوستن به اعضای این گروه، مبارزه با دشمنان و تمرکز جدید این گروه تروریستی در میانمار، بنگلادش و هند رد کردند.

کد N488568

وبگردی