آفتاب

مخالفت رئیس‌جمهوری یمن با طرح مورد توافق حوثی‌ها

مخالفت رئیس‌جمهوری یمن با طرح مورد توافق حوثی‌ها

رئیس جمهوری یمن ضمن اعلام مخالفت خود با طرح قبایل یمن برای حل بحران کشور که حوثی‌ها با آن توافق کرده بودند، نسبت به برافروخته شدن آتش جنگ در یمن مانند آنچه در بغداد، دمشق و طرابلس رخ داده، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در دیدار با برخی شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی استان‌های مختلف این کشور طرح قبایل یمن را که با موافقت گروه حوثی‌ مطرح شده بود، رد کرد و نسبت به وقوع رخدادهایی مثل رخدادهای بغداد، دمشق و طرابلس در یمن هشدار داد.

وی گفت: اینکه حوثی‌ها سلاح به دست گرفته و در چادرهای تحصن و خیابان‌ها تجمع می‌کنند، نقض آشکار محسوب می‌شود. برخی خواهان برقراری امنیت و ثبات و خروج از بحران در صنعا نیستند و تنها می‌خواهند مثل دمشق، بغداد و لیبی آتش درگیری و خشونت را در یمن بیفروزند.

منصور هادی خاطرنشان کرد: ما همواره خواهان صلح و امنیت در کشور و دور کردن کشور از جنگ و درگیری و اختلافات هستیم. همگان باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند. صنعا پایتخت تمامی یمنی‌هاست و پایتخت وحدت و دموکراسی و حفظ ثبات و امنیت است. لطمه زدن به امنیت و ثبات کشور، اقدامی است که همگان باید مسئولیت خود را در مقابل آن بپذیرند.

این در حالی است که منابع قبیله‌ای در یمن اعلام کردند که هادی در این دیدار اعلام کرده از امروز به بعد دیگر هیچ مذاکراتی با حوثی‌ها صورت نمی‌گیرد و وی از مدت‌ها پیش چنین مساله‌ای در نظر داشته اما به خاطر تمایل برخی احزاب به تشکیل کمیته‌های مذاکرات، این مساله را کنار گذاشته بود.

به گزارش منابع، هادی در این دیدار گفت: فرصت‌های مذاکره زیادی که دولت به حوثی‌ها داده موجب مغرور شدن آن‌ها شده است.

حاضران در این نشست نیز ضمن محکوم کردن اقدامات حوثی‌ها از هادی خواستند تا تلاش‌های خود را برای حل بحران کشور که امنیت و ثبات آن را تهدید می‌کند به کار گیرد.

انتهای پیام

کد N488541

وبگردی