آفتاب

دولت پارلمان سابق سوگند یاد کرد/آماده‌باش ارتش برای مقابله با تروریست‌ها

دولت پارلمان سابق سوگند یاد کرد/آماده‌باش ارتش برای مقابله با تروریست‌ها

در حالی که دولت عمر الحاسی مقابل کنگره لیبی (پارلمان سابق) سوگند یاد کرد، سخنگوی کنگره ملی لیبی نیز موافقت خود را با تشکیل دولت نجات ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه الجزیره، مسئولان نظامی بنغازی اعلام کردند که درگیری میان نیروهای خلیفه حفتر و افراد مسلح در شرق بنغازی شدت یافته است.

منابع اعلام کردند که نیروهای خلیفه حفتر با بالگردهای خود چندین پادگان افراد مسلح را مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، اعضای شورای انقلابیون بنغازی در چند حمله نیروهای حفتر را مورد هدف خود قرار دادند.

منابع اعلام کردند: در جریان درگیری میان طرفین سه تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

منابع محلی نیز اعلام کردند: 14 تن از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر بعد از حملات نیروهای وابسته به شورای انقلابیون بنغازی کشته و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

افراد مسلح سعی داشتند تا کنترل فرودگاه بنغازی را به دست گیرند.

در شهر بنغازی آمادگی ارتش ملی به رهبری خلیفه حفتر برای حمله به این شهر در جریان است.

منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای ارتش در حالت آماده‌باش هستند تا مقرهای تندروها به ویژه انصار الشریعه و گروه‌های وابسته به القاعده در دو شهر بنغازی و درنه را هدف قرار دهند.

کنگره ملی لیبی که دوره فعالیتش پایان یافته در اقدامی که به بحران سیاسی این کشور دامن می‌زند و علیه پارلمان منتخب است دولت عمر الحاسی را رسما دولت اعلام کرد و این دولت در برابر کنگره ملی سوگند یاد کرد. این دولت وابسته به اخوان المسلمین است.

عمر حمیران، سخنگوی کنگره ملی لیبی اعلام کرد که با دولت نجات ملی که از 19 پست وزارتی تشکیل شده موافقت کرده است.

در مراسم ادای سوگند دولت جدید در برابر پارلمان سابق 10 وزیر از جمله وزیر خارجه، دادگستری و نفت حضور داشتند.

پیشتر کنگره ملی لیبی به درخواست نیروهای فجر لیبی کار خود را موقتا از سر گرفت و الحاسی را مامور تشکیل دولت نجات ملی با هدف حل و فصل اوضاع آشفته کشور کرد.

این در حالی است که پارلمان منتخب در شهر طبرق در شرق لیبی عبدالله ثنی را مجددا مامور تشکیل دولت محدود بحران با 18 وزیر کرده است.

از سوی دیگر، محمد عبدالعزیز، وزیر خارجه دولت عبدالله ثنی، از سوی پارلمان لیبی در طبرق مامور ادراه کشور است، در نشست امروز (یکشنبه) وزیران خارجه کشورهای عربی در قاهره حضور خواهد یافت.

عبدالعزیز در سخنان خود در پی دیدارش با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: ما هیچ گونه دخالت نظامی خارجی در لیبی را نمی‌پذیریم و از سازمان ملل می‌خواهیم تا برای کمک به لیبی به منظور برقراری ثبات به طور بارز وارد عمل شود.

انتهای پیام

کد N488503

وبگردی