آفتاب
ظریف در مشهد؛

ملاقات با وزیر امور خارجه دانمارک در مشهد

ملاقات با وزیر امور خارجه دانمارک در مشهد

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام این مطلب که امروز ناهار کاری را در مشهد با وزیر امور خارجه دانمارک خواهد داشت گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار اهل سنت، مردم شیعه و کردنشینان عراق بوده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز یک شنبه  در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی از مشهد گفت: ناهار کاری امروز را با وزیر امور خارجه دانمارک خواهم خورد.

وی با اشاره به این که وزیر امور خارجه دانمارک شب گذشته وارد مشهد شده است گفت: دیدار با وی را در مشهد انجام خواهیم داد چرا که جلسه  هیات دولت امروز در این شهر برگزار می‌شود.

ظریف گفت: وزیر امور خارجه دانمارک دیشب پس از ورود به مشهد به صحن امام رضا(ع) مشرف شده اند و از جمعیت حاضر در صحن بسیار تعجب کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره همکاری ایران و آمریکا در مبارزه با داعش گفت: آمریکایی ها تا امروز در این بحث خیلی جدی نبوده اند. آنها به اشکال مختلف در سوریه از داعش حمایت کردند و اکنون نمی توانند تصمیم بگیرند که با شعارهایی که داده اند چه کار کنند.

وزیر امور خارجه با اشاره به این که خطر داعش یک روز متوجه سوریه و روز دیگر متوجه عراق بود بیان کرد: ممکن است این خطر متوجه کشورهای دیگر نیز باشد. فهم جدی از میزان خطر  هنوز ایجاد نشده و آنها وارد حرکت جدی نشده اند.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متوجه این خطر بوده و به همین دلیل نیز رئیس جمهور کشورمان سال گذشته با شناخت از این خطر جهانی مساله جهان علیه خشونت را در سازمان ملل مطرح کردند. مقام معظم رهبری همواره بر این امر تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: ما از ابتدا در کنار مردم عراق از جمله شیعه و اهل تسنن و کردهای عراق بوده ایم و توانسته ایم با همکاری آنها مانع از گسترش خطر شویم اما در این زمینه به همکاری بین المللی نیاز است.

کد N488437

وبگردی