آفتاب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: آمریکا عامل طولانی شدن مذاکرات دو جانبه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: آمریکا عامل طولانی شدن مذاکرات دو جانبه است

مهر نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقض توافقنامه ژنو از سوی آمریکا وزیاده خواهی های کشور های غربی در توافق نهایی را علت طولانی شدن مذاکارت اخیر ایران و آمریکا خواند.
سید حسین نقوی حسینی در خصوص علت طولانی شدن مذاکرات دوجانه ایران و آمریکا در ژنو گفت: زیاده خواهی های آمریکا در جریان مذاکرات نهایی و نقض مکرر توافقنامه ژنو مشکلات و موانعی را بر سر راه مذاکرات ایجاد کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا باید در جریان مذاکرات ابتدا پایبندی خود را به توافقنامه ژنو اثبات کند تا بتوان به اجرای توافق نهایی از سوی آمریکا امیدوار بود.

او گفت: زیاده خواهی های آمریکا فاصله ها را برای دست یابی به توافق نهایی افزایش داده است و همین امر موجب طولانی شدن زمان مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در ژنو است.

نقوی گفت: دو طرف در ژنو تلاش داشتند که مقاصد خود را برای دست یابی به توافق نهایی تبیین کنند.

مذاکرات اخیر دو جانبه میان ایران و آمریکا در ژنو 20 ساعت به طول انجامید. ریاست تیم مذاکره کننده ایران را سید عباس عراقچی برعهده داشت و مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، محمد امیری، داوود محمدنیا و همچنین رحیمیان دیگر اعضای تیم مذاکره کننده بودند. از طرف مقابل نیز ویلیام برنز، وندی شرمن، جک سالیوان و دیگر مشاورین و کارشناسان آمریکایی اعضای تیم را تشکیل می دادند.

 

45231

 

کد N488377

وبگردی