آفتاب

حمایت قاطع مردم انگلیس از اقدام نظامی علیه داعش

حمایت قاطع مردم انگلیس از اقدام نظامی علیه داعش

نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس نشان می دهد که نزدیک به دو سوم مردم این کشور از گزینه نظامی علیه گروه تروریستی داعش و همچنین مشارکت کشورشان در این جنگ احتمالی حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تلگراف، نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس که توسط موسسه Opinium Research انجام شده نشان می دهد که دست کم 60 درصد از مردم این کشور از اقدام نظامی برای مقابله با داعش حمایت می کنند.

این میزان از مردم انگلیس همچنین از مشارکت کشورشان در جنگ احتمالی با این گروه تروریستی نیز حمایت می کنند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی از انواع مختلف اقدام علیه داعش از عملیات نجات گروگان ها توسط نیروهای ویژه گرفته تا اعزام نیرو به عراق و سوریه برای مقابله با داعش حمایت می کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، فقط 20 درصد از مردم انگلیس با توسل به گزینه نظامی برای مقابله با داعش مخالف هستند.

حمایت این بخش از مردم انگلیس برای مبارزه با داعش در حالی است که تعداد انگلیسی های حاضر در گروه داعش بسیار چشمگیر بوده و بر اساس اعلام و آمارهای رسمی بیش از یک هزار و 500 بریتانیایی با سفر به خاورمیانه به داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق پیوسته اند.

این وضعیت در حالی است که دولت انگلیس در هفته گذشته و برای محدود کردن پیوستن اتباع این کشور به داعش و همچنین جلوگیری از بازگست افراطیون حاضر در خاورمیانه به خاک بریتانیا، اقداماتی را به اجرا گذاشته است.

 

کد N488196

وبگردی