آفتاب
درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:| 202144

رویکرد اصلاحات تامین منافع ملی است

رویکرد اصلاحات تامین منافع ملی است

به نظر می‌رسد که زمینه‌ها و شرایط لازم برای همگرایی و همدلی مناسب در میان اصلاح‌طلبان ایجاد شده و من این زمینه‌ها را در اصلاحات قوی و پرمایه می‌بینم و آنچه را که مشاهده می‌کنیم این است که گروه‌ها و افراد موثر در درون اصلاحات بر این اجماع و همگرایی تاکید داشته‌اند.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاكید براینکه رویکرداصلاحات تامین منافع ملی است، گفت:اصلاح‌طلبان به این رسیده‌اند که هر کس منافع ملی را تامین کند، تقویتش کنند و به همین دلیل نیز از دولت و شخص روحانی حمایت می‌کنند. این نگاه موجب شده تا در یکسال و نیم اخیر آسیب کمتری هم داشته باشند و امیدواریم تداوم این روند موجب شود تا مشکلات کشور هم کمتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت اصلاح‌طلبان گفت: وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان نسبت به قبل از انتخابات سال 92 تفاوت زیادی پیدا کرده و فشار و ناامیدی که وجود داشت، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اینک اصلاح‌طلبان می‌توانند نسبت به یک سال قبل راحت‌تر دیدار و رایزنی‌هایی داشته باشند، اظهار داشت: امیدواری که در جامعه ایجاد شده بستر بهتری را برای فعالیت اصلاح‌طلبان فراهم آورده و اصلاح‌طلبان نیز نسبت به گذشته امیدوارتر هستند.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه اصلاحات از نظر عمومی از وضعیت و مقبولیت خوبی در جامعه برخوردار است، تصریح کرد: امکان ارتباط و گفت‌وگو با بدنه اجتماعی برای اصلاح‌طلبان بیشتر شده است، هرچند محدودیت‌ها و موانعی وجود دارد که مانع از عملکرد و فعالیت شفاف و روشن شده ولی در مجموع، امیدواری بوجود آمده در جامعه در میان اصلاح‌طلبان نیز ایجاد شده و البته باید به این مسئله توجه کنیم و نگذاریم محدودیت‌ها و انباشت مشکلات این امید را از بین ببرد.

درایتی در خصوص اینکه چه آسیب‌هایی جریان اصلاحات را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم ارزیابی یکسال و نیم گذشته را داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم به دلیل اینکه اصلاحات به واقع‌گرایی نسبی بدون فراموشی ایده‌آل‌ها دست‌یافته، آسیب کمتری هم داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان با عقلانیت بیشتری و شناخت دقیق‌تری عمل کرده‌اند و بنابراین اشتباهات و آسیب‌های کمتری نیز متوجه آنان شده است.

وی با مثبت دانستن روند اصلاحات ابراز داشت: اصلاحات تلاش می‌کند با توجه به مقدورات و موانع روندی را در پیش بگیرد که منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح دهد حتی اگر در این راه، اصلاح‌طلبان مورد بی‌مهری قرار بگیرند و منافع‌شان تامین نشود ولی رویکرد کلی اصلاحات تامین منافع ملی است.

مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات تاکید کرد: اصلاح‌طلبان به این رسیده‌اند که هر کس منافع ملی را تامین کند، تقویتش کنند و به همین دلیل نیز از دولت و شخص روحانی حمایت می‌کنند. این نگاه موجب شده تا در یکسال و نیم اخیر آسیب کمتری هم داشته باشند و امیدواریم تداوم این روند موجب شود تا مشکلات کشور هم کمتر شود.

درایتی درباره انسجام میان اصلاح‌طلبان عنوان کرد: به نظر می‌رسد که زمینه‌ها و شرایط لازم برای همگرایی و همدلی مناسب در میان اصلاح‌طلبان ایجاد شده و من این زمینه‌ها را در اصلاحات قوی و پرمایه می‌بینم و آنچه را که مشاهده می‌کنیم این است که گروه‌ها و افراد موثر در درون اصلاحات بر این اجماع و همگرایی تاکید داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصلاحات در شرایط فعلی بر عقلانیت و همگرایی بسیار قوی و استواری تکیه دارد، یادآورشد: امیدواریم این همگرایی و عقلانیت خود را در انتخابات آتی مجلس نیز نشان دهد تا مجلسی همگام و هم‌جهت با دولت و بالاخص منافع ملی شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان برای انسجام و وحدت بیشتر چه گام‌هایی برداشته‌اند؟ بیان کرد: اولین نکته این است که همه بزرگان اصلاحات از جهت نظری به اهمیت وحدت برسند که رسیده‌اند و از سویی دیگر باید با اصولگرایان اصیلی که به عقلانیت رسیده‌اند، گفت‌وگو شود و در عین حال با تحولخواهان نیز باید تعامل داشته باشیم که از این نظر گام‌های عملی نیز صورت گرفته است.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات افزود: آنچه ضرروت این است که نگاه‌مان به کشور باید متناسب با منافع ملی باشد و این می‌تواند استراتژی اصلاح‌طلبان باشد.

کد N488149

وبگردی