آفتاب
نتایج یک نظرسنجی:

انگلیس ها از اقدام نظامی این کشور علیه داعش حمایت می کنند

انگلیس ها از اقدام نظامی این کشور علیه داعش حمایت می کنند

لندن – ایرنا- براساس نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، حدود 60درصد مردم انگلیس از اقدام نظامی این کشور علیه گروه تروریستی داعش در عراق حمایت می کنند.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ˈاوپینیون ˈ که به سفارش دیلی تلگراف انجام شده و امروز ( یکشنبه ) در این روزنامه به چاپ رسیده است، حدود دو سوم کسانی که مورد پرسش واقع شده اند، از حمله نظامی انگلیس علیه داعش در عراق حمایت کرده اند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از حمایت بیشتر مردم انگلیس از انجام عملیات نیروهای ویژه نظامی این کشور برای نجات جان گروگان انگلیسی است که هم اینک در دست گروه داعش است.

نظرسنجی یاد شده موید آن است که تنها 20 درصد از کسانی که مورد پرسش واقع شده اند، از اقدام نظامی علیه گروه داعش حمایت نکرده اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشانگر حمایت کلی افکار عمومی انگلیس از سازوکارهای جدید قانونی برای مقابله با مظنونان به عملیات تروریستی و ممانعت از بازگشت اتباع انگلیسی عضو گروه داعش به این کشور است.

به گزارش دیلی تلگراف، در این نظرسنجی از 2002 نفر بزرگسال در سراسر انگلیس پرسش به عمل آمده است.

دولت انگلیس به رغم کمک های نظامی و لجستیکی به کردهای عراقی و نیروهای آمریکایی و ارسال کمک های امدادی به مردم شمال عراق، تاکنون هر گونه ورود به درگیری های نظامی در عراق را رد کرده است.

اما دیوید کامرون نخست وزیر و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در سخنان اخیر خود در نشست سران ناتو در ولز، احتمال مشارکت این کشور با نیروی هوایی آمریکا برای حمله علیه نیروهای داعش در عراق را رد نکردند.

وزیر خارجه انگلیس در جریان این نشست گفت: ما تاکنون متعهد به شرکت در حملات هوایی نشده ایم اما اگر فکر کنیم این بهترین و موثرترین راه برای حمایت از دولت فراگیر و معتبر عراق است، احتمال مشارکت در این حملات را مورد توجه قرار می دهیم.

دریاسالار ˈجیمز استاوریدیس ˈ از فرماندهان ارشد سابق ناتو اخیرا پیش بینی کرد که انگلیس احتمالا به حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق خواهد پیوست.

وی که درسال 2011 میلادی از هدایت گران عملیات ناتو در لیبی بود، در گفت وگو با دیلی تلگراف گفت تصاویر گروگان انگلیسی که گروه داعش تهدید به قتل آن کرده است، احتمالا انگلیس را تحریک به حمله علیه داعش خواهد کرد ضمن اینکه این شرایط باعث خواهد شد بر فضایی که مانع از حمله هوایی این کشور علیه سوریه در سال گذشته میلادی شد، غلبه کند.

این فرمانده پیشین ناتو گفت آنچه شرایط را تغییر داده، خشونت بی حد و حصر گروه تروریستی داعش در عراق بوده است.

به گفته تحلیلگران و آگاهان به مسایل منطقه، گروه داعش تاکنون از حمایت مالی قدرتهای مهم در منطقه به ویژه از گروه ها و نهادهایی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کویت برخوردار بوده و از طریق سرویس های اطلاعاتی به ویژه سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تقویت می شده است.

این صاحبنظران سخنان مقام های ارشد انگلیس را مقدمه چینی برای ورود این کشور به نبردی دیگر درعراق ارزیابی کرده اند.

اروپام ** 5** 1552 **1561**5981
کد N488103

وبگردی