آفتاب

لیبی ورود هواپیمای سودانی مملو از تسلیحات به طرابلس را محکوم کرد

لیبی ورود هواپیمای سودانی مملو از تسلیحات به طرابلس را محکوم کرد

دولت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک هواپیمای جنگی سودان به مقصد طرابلس که مملو از مهمات بود، وارد حریم هوایی‌ این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه دولت سودان با تاکید بر اینکه لیبی از وابسته نظامی سودان درخواست کرده است که این کشور را ترک کند، آمده است: این اقدام دولت سودان نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشور لیبی است و مداخله در امور کشور ما محسوب می‌شود.

این هواپیمای ترابری ارتش سودان روز شنبه در فرودگاه طرابلس که تحت کنترل افراد مسلح است، وارد شد و دولت لیبی اعلام کرد که این هواپیمای سودانی در فرودگاه ماتیکا در طرابلس فرود آمده و پس از سوخت‌گیری در نزدیکی مرز سودان پرواز خود را ادامه داد. در جریان بازرسی از این هواپیما مهماتی یافت شده است.

در بیانیه دولت لیبی آمده است: ما به عنوان دولت لیبی، قاطعانه اقدام هواپیمای ارتش سودان را که نقض حریم هوایی لیبی است و آن‌ها بدون اجازه از دولت لیبی اقدام کرده‌اند، محکوم می‌کنیم. این هواپیما حامل مهماتی بود که رسما به تایید دولت لیبی نرسیده بود.

لیبی هم اکنون صحنه درگیری گروه‌های مسلحی است که طرابلس پایتخت این کشور را به دست گرفتند و کنترل فرودگاه ماتیگا در پایتخت را به دست آورد.

انتهای پیام

کد N488079

وبگردی