آفتاب
داود اوغلو:

اشتباه مخالفان در مورد وقوع جنگ قدرت در حزب عدالت و توسعه/ به راه خودمان ادامه می دهیم

اشتباه مخالفان در مورد وقوع جنگ قدرت در حزب عدالت و توسعه/ به راه خودمان ادامه می دهیم

نخست وزیر ترکیه در نخستین سخنرانی خود پس از رای اعتماد پارلمان به کابینه اش در جمع مردم کونیا از ادامه سیاست های حزب حاکم برای توسعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه TRT، "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه طی سخنانی در جمع هواداران حزب "عدالت و توسعه" در شهر کونیا از ادامه سیاست های حزب حاکم برای پیشرفت کشور خبر داد. وی با بیان این که گمانه زنی های مخالفان در مورد جنگ قدرت در حزب حاکم ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری اشتباه بود گفت: در تاریخ برای نخستین بار ملت ترکیه به شکل مستقیم رئیس جمهور را انتخاب کرد. در زمان نخست وزیری اردوغان گام های بلندی برای خدمت به کشور برداشتیم.

وی وظیفه دولتمردان ترکیه را خدمت به مردم این کشور ارزیابی کرد و افزود: ما مسئولیت خود را با کمک مردم ترکیه به انجام خواهیم رساند. داود اوغلو به نام نمایندگان پارلمان، شهرداران و اعضای تشکیلات حزب از مردم کونیا به خاطر حمایت هایشان از دولت قدردانی کرد. داود اوغلو خطاب به منتقدان و مخالفان حزب حاکم که در ماههای پیش از انتخابات ریاست جمهوری انتقادهای شدیدی را علیه نامزد این حزب مطرح کردند اظهار داشت: ما از تهدید دشمنان و مخالفان نمی هراسیم و به راهمان ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر ترکیه یادآور شد: پس از انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از مخالفان مدعی شدند که در حزب حاکم جنگ بر سر قدرت بالا خواهد گرفت. پیش از انتخابات تصمیم ما بر این بود که در عرض دو هفته در مورد سرنوشت دولت به اتفاق نظر برسیم. من در همان زمان قرار گذاشتم که اولین جایی که بروم شهر کونیا باشد و اکنون هم در جمع شما هستم.

وی افزود: روزی که کنگره حزب عدالت و توسعه برگزار شد مسئولیت نخست وزیری را به عنوان بار امانتی بزرگ بر عهده گرفتم زیرا از حمایت های مردم ترکیه به ویژه مردم کونیا اطمینان خاطر داشتم. داود اوغلو در پایان تاکید کرد: از زمانی که این مسئولیت را پذیرفته ام تا زمانی که جان در بدن دارم، به ملت خدمت خواهم کرد.

گفتنی است کابینه معرفی شده از سوی نخست وزیر ترکیه امروز با کسب 306 رای موافق از پارلمان این کشور رای اعتماد گرفت. به این ترتیب شصت و دومین دولت تاریخ جمهوری ترکیه به نخست وزیری داود اوغلو آغاز به کار کرد.

کد N487798

وبگردی