آفتاب

علی سعیدی: شایسته سالاری در نظام اسلامی منافات و تضادی با رعایت حقوق شهروندی ندارد

علی سعیدی: شایسته سالاری در نظام اسلامی منافات و تضادی با رعایت حقوق شهروندی ندارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توام بودن ولایت با برائت را از اصول حاکم بر ولایت‌مداری دانست و گفت: پیوستن و چنگ زدن به ریسمان ولایت و فاصله گرفتن از هر چیز غیر از ولایت الهی معنا و مفهوم این اصل است که در دین اسلام از آن به عنوان تبری و تولی نیز یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی در گردهمایی استانی نخبگان و هادیان سیاسی در شهرکرد، به تشریح اصول حاکم بر ولایت مداری پرداخت و نبوت، امامت و ولایت را سه اصل حاکم در دین اسلام برشمرد و افزود: حاکمیت و تسلط بر انسان‌ها از آن ذات لایزال الهی است و هرکه به قدرتی غیر از این قدرت دست پیدا کند به یقین آن فرد غاصب و قدرتش نامشروع است.

وی تنها راه شناخت راه حق را چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی از رسول خدا(ص)، امام معصوم و ولی فقیه زمان دانست و گفت: اگر می‌خواهید حقانیت یک فرد و یا گروهی را بسنجید به میزان ارتباط و پایبندی آن به حاکمیت الهی و دستورات نبوت، امامت و ولایت توجه کنید.

وی پیامبران، امامان معصوم و ولی فقیه را نماد حقانیت و مسیر صحیح به سوی رستگاری دانست و گفت: هر کسی به دنبال راه حق می‌گردد باید در مسیر ائمه و انبیاء الهی قرار گیرد در غیر این صورت تباهی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استمرار و پایبندی را یکی از اصول حاکم بر ولایتمداری دانست و گفت: ولایتمداری مقطعی و احساسی نیست، بلکه مستمر و پیوسته است؛ هرکس که ولایت رسول‌الله را قبول دارد باید ولایت امیرمومنان و اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و هر کس امام خمینی(ره) را قبول دارد باید ولایت مقام معظم رهبری را بپذیرد و در راه آن پایبند باشد.

وی گفت: متاسفانه مشکل امروز جامعه ما این است که در برابر کسانی که ولایت گریزی می‌کنند و ولایت را مقطعی و ساعتی کرده‌اند سکوت کرده‎ایم و در مقابل کسانی را که در طول تاریخ ولایت گریز بودند مورد انتقاد و نکوهش قرار می‌دهیم.

وی توام بودن ولایت با برائت را اصل دوم حاکم بر ولایت‌مداری خواند و از آن به عنوان عنصر گسستن از هر چه غیر خدا و پیوستن به ولایت الهی یاد کرد و گفت: پیوستن و چنگ زدن به ریسمان ولایت و فاصله گرفتن از هر چیز غیر از ولایت الهی معنا و مفهوم این اصل است که در دین اسلام از آن به عنوان تبری و تولی نیز یاد می‌شود.

سعیدی با بیان این‌که «معیار برای سنجش حق و باطل در دین اسلام مشخص است» گفت: در دین اسلام برای شناخت حق و باطل معیار و میزان مشخص شده است بر همین اساس از لباس و یا چهره افراد نمی‌توان حق و باطل را تعیین کرد.

وی گفت: متاسفانه مشکل امروز جامعه این است که افراد دم از ولایت مداری و دفاع از ولایت می‌زنند اما هیچ گونه مرز بندی با جریانات مخالف و معاند ندارند و این یک خطر و تهدید جدی برای نظام اسلامی است.

وی مخلوط شدن حق و باطل، تضعیف محور ولایت، تردید مردم، بروز اختلاف و چند دستگی در جامعه را از پیامدها و خطرات مرز بندی نکردن با جریانات معاند و ولایت مدار بدون برائت دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: وای به حال آن ولایت مدارانی که دم از ولایت و رهبری می‌زنند اما فتنه گران 88 را نشناختند و گفتند همه کسانی که در این عرصه وارد شده اند پیروان امام و رهبری هستند و نباید با آنان برخورد شود.

وی در ادامه تشریح اصول حاکم بر ولایت مداری، مرزبندی با خواص و جریانات غیر خودی را از دیگر اصول دانست و گفت: نباید با کسانی که دچار استحاله فرهنگی و سیاسی و انحراف فکری و روانی نسبت به انقلاب و ارزش‌ها شده‌اند همراهی و تعامل داشت بلکه باید مرز بندی خود را صریح و شفاف بیان کرد.

وی با بیان این‌که «شایسته سالاری در نظام اسلامی منافات و تضادی با رعایت حقوق شهروندی ندارد»، گفت: کسانی باید در این نظام به جایگاه و منصب برسند که از گوشت، پوست و خون این نظام باشند و بر باورها و ارزش‌ها و گفتمان امام و رهبری اعتقاد راسخ داشته باشند.

انتهای پیام

کد N487747

وبگردی