آفتاب
آخرین تحولات یمن/

پیشنهاد جدید شیوخ قبایل یمن به رئیس‌جمهور/ اتهام زنی دوباره منصور هادی به حوثی‌ها

پیشنهاد جدید شیوخ قبایل یمن به رئیس‌جمهور/ اتهام زنی دوباره منصور هادی به حوثی‌ها

با وجود ارائه پیشنهادی جدید از سوی شیوخ قبایل یمن به عبدربه منصور هادی برای پایان یافتن بن‌بست سیاسی در این کشور، وی همچنان بر مواضع گذشته خود پایبند مانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله (شاخه نظامی حوثی‌ها) امروز در اظهاراتی تاکید کرد: پیشنهادی که اخیرا شیوخ قبایل یمن به حکومت ارائه دادند، تغییری در شرایط ایجاد نکرده است.

وی افزود: تاکنون فضای مثبتی درباره مطالبات شیوخ قبایل یمن در زمینه حل بحران، از سوی ریاست جمهوری به وجود نیامده است. در پیشنهاداتی که به "عبدربه منصور هادی" ارائه شده از وی خواسته شده که در تصمیماتی که بر خلاف توافقات گفتگوهای ملی اتخاذ شده، بازنگری کند.

عبدالسلام تاکید کرد: گزینه‌های بسیاری برای تحرکات جدید داریم و ما خواهان مطالبات کل اقشار یمن هستیم.

وی افزود: امیدواریم رئیس‌جمهور یمن درباره تصمیمات اخیر حکومتی که از سوی ما رد شده، بازنگری کند.

سخنگوی انصارالله افزود: در پیشنهادات جدید روند مشارکت در تشکیل دولت و ترکیب وزارتخانه‌ها مطرح شده است.

در سوی مقابل، "عبدربه منصور هادی" امروز در سخنانی گفت: برخی خواهان به آتش کشیده شدن صنعاء همانند بغداد و دمشق هستند.

وی مدعی شد: صنعاء پایتخت کل یمنی‌ها است و برقراری امنیت و آرامش در آن برای همه وظیفه است!

رئیس جمهور یمن که اخیرا در جهت آرام کردن مخالفان دولت "محمد سالم باسندوه" نخست وزیر پیشین را از کار برکنار کرده بار دیگر اتهاماتی را علیه حوثی‌ها مطرح کرد.

وی بدون اشاره به حضور گسترده مردم در اعتراضات اخیر و حمایت آنها از مطالبات مطرح شده حوثیها، مدعی شد: ملت یمن هم اکنون پشت پرده حوثی ها و واقعیت پیشنهادات آنها را درک کرده است.

از سوی دیگر، مردم یمن امروز بار دیگر با برگزاری تظاهرات در استانهای مختلف به ویژه صنعاء، صعده و الحدیده به ادامه اعتراضات خود تا زمان تحقق مطالباتشان تاکید کردند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر با توجه به حمایت گسترده شیوخ قبایل یمنی از حوثی ها بر شما معترضان علیه حکومت منصور هادی افزوده شده است.

کد N487710

وبگردی