آفتاب

رییس جمهور/5/:باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند

رییس جمهور/5/:باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که 129 طرح عمرانی برای استان خراسان فردا در شورای اداری اعلام می‌شود، افزود: تمام این طرح‌ها در سال 93 و 94 اجرا، تکمیل و ان‌شاءالله افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این که امروز منطقه در شرایط سختی قرار گرفته و مسلمانان در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی و یمن گرفتار جنگ‌های داخلی و مداخلات قدرت‌های خارجی هستند، افزود: دولت و ملت ایران بیشترین کمک را برای نجات مردم عراق از جمله کردها، سنی‌ها و شیعیان و تمام مردم این سرزمین انجام داده است. البته در عراق مردم این کشور و مرجعیت بالاترین ایثار و فداکاری را انجام دادند اما اگر کمک دولت و ملت ایران نبود امروز شاهد استقرار امنیت نسبی در عراق و پاکسازی شهرها و مناطق از دست تروریست‌های وحشی نبودیم

.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: اگر همت دولت و ملت ایران نبود شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم. امروز امنیت نسبی سوریه و لبنان در سایه تلاش دولت و ملت ایران بوده است.

روحانی در ادامه با بیان این‌که امروز دولت و ملت ایران وظیفه سنگینی بر عهده دارد که برای اجرای آن باید همه دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم، افزود: اشکال ندارد سلایق و افکار مختلف باشد، اما توسعه کشور، تعالی اخلاق و فرهنگ جامعه باید برای همه هدف باشد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که دولت در زمینه سلامت، بیمه و تامین امنیت غذایی اقشار ضعیف جامعه تلاش کرده است، افزود: دولت حدود 10 میلیون نفر را زیر پوشش امنیت غذایی قرار داده و در شرایط تحریم توانست قدم‌های مهمی را در زمینه سلامت مردم بردارد.

به گفته وی، امروز کسانی که بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند راحت‌تر و با خرج کمتر می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند که البته این اقدامات در آینده افزایش می‌یابد.

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی قوای سه گانه در کشور خاطر نشان کرد : همگان باید بدانیم که چنانچه می خواهیم در زمینه های مختلف به توسعه علمی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و به پیشرفت در جامعه برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند.

وی اضافه کرد:‌دولت ، مجلس ، قوه قضاییه، نیروهای مسلح ، مردم و سازمان های مردم نهاد و همچنین احزاب و اقشار مختلف جامعه همگان باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا جامعه به پیشرفت برسد.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که تلاش دولت بر افزایش بیشتر وحدت و اتحاد در جامعه است ،اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر و بیشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدی علوی و رضوی باشد.

وی با بیان این‌که امروز ما با افتخار به فرهنگ، قرآن، سنت پیامبر عظیم شأن اسلام سیره و راه و روش ائمه هدی خود تعالی اخلاق در جامعه را مورد نظر قرار می دهیم خاطر نشان کرد : امروز ما با افتخار به قرآن و سنت پیامبرمان به گونه ای که روح پیامبر اسلام و حضرت علی ابن موسی الرضا راضی و خوشنود باشد تعالی اخلاق را مورد نظر قرار می دهیم .

رئیس جمهور در پایان گفت: ان‌شاء الله دولت ظرف جلسه ای که فردا برگزار می‌شود و همچنین پس از شورای اداری کشور خدماتی را که به استان خراسان عرضه خواهد کرد به اطلاع مردم این استان می رساند.

انتهای پیام

کد N487687

وبگردی