آفتاب

روحانی /4/:دولت قدم‌های بزرگی را جهت مهار آب‌های مرزی آغاز کرده است

روحانی /4/:دولت قدم‌های بزرگی را جهت مهار آب‌های مرزی آغاز کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس دولت تدبیر و امید که در صحن جامع رضوی سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که تا پایان سال در حوزه نفت رشد هشت درصدی را شاهد خواهیم بود که افتخار بزرگی برای ملت ایران است، اظهار کرد: در زمینه آب که معضل اصلی کشور ماست دولت قدم‌های بسیار بزرگی در جهت مهار آب‌های مرزی و بهره‌وری آب را شروع کرده‌ است.

روحانی با اشاره به این‌که دولت برای امسال و چهار سال آینده 10 میلیارد دلار برای آب اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه و اعتبارات گذشته دو میلیارد دلار برای مهار و بهره‌وری آب و صرفه‌جویی و اجرای طرح‌های مختلف اختصاص داده‌ایم و همچنین طرح‌های آبی برای استان خراسان مدنظر ماست که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری سه سد در استان خراسان تا پایان سال و ده‌ها طرح دیگر در جهت بهره‌وری آب اشاره کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت محیط زیست در ایران، گفت: محیط زیست در کشور ما توام با مشکلات فراوان بوده است، اما دولت قدم‌های اولیه را برای حل این مشکلات برداشته است و امروز در شهرهای بزرگ با تبدیل بنزین، آب و هوا متفاوت شده است.

رییس دولت تدبیر و امید از اختصاص بنزین یورو 4 برای شهر مشهد در سال 93 خبر داد وتصریح کرد:استفاده از 200 دستگاه اتوبوس و راه‌اندازی بخشی از مترو جزو طرح‌هایی است که در سال 93 دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

روحانی با اشاره به این‌که دولت هر خدمتی را در استان خراسان انجام دهد در واقع به مردم در سراسر ایران خدمت کرده است؛ چرا که این شهر سالانه پذیرای 25 میلیون زائر است، تصریح کرد: خدمت به مردم خراسان در واقع خدمت به همه ایرانیان، شیعیان و عاشقان خاندان رسالت است.

وی با اشاره به صحبت‌های امام جمعه مشهد در رابطه با معضل حاشیه‌نشینی مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)، گفت: فردا هیات دولت در شهر مشهد تشکیل جلسه می‌دهد و در دستور هیات دولت مساله بافت فرسوده اطراف حرم و حاشیه‌نشینی شهر مشهد قرار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در طول سه سال آینده قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برخواهیم داشت و این قول را در محضر حضرت ثامن‌الحجج می‌دهیم و امید است که شرمنده این حضرت نباشیم؛ چرا که دولت از همه تلاش و توان خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

ادامه دارد...

کد N487668

وبگردی