آفتاب

23 شهریور؛ آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران

23 شهریور؛ آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، 23 شهریور را زمان آغاز رسمی سال تحصیلی 94-93 واحدهای حوزوی خواهران سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اعلام این خبر گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در قم با حضور علما و مسئولان حوزوی برگزار خواهد شد و حدود 58 هزار بانوی طلبه به منظور کسب علم و اخلاق راهی حوزه‌های علمیه خواهند شد.

وی ادامه داد: طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی آینده 14 هزار نفر هستند که از این میان 13هزار نفر در مقطع تحصیلی عمومی (سطح دو- کارشناسی) و هزار نفر در مقطع تحصیلی عالی و تخصصی (سطح سه و چهار – کارشناسی ارشد و دکتری) پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: در سراسر کشور 438 واحد حوزوی خواهران فعال هستند و علاوه بر این همزمان با آغاز سال تحصیلی تعدادی واحد حوزوی جدیدالتاسیس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

حسینی یادآور شد: در سال تحصیلی آینده شاهد اجرای نخستین دوره مقطع سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع تحصیلی عمومی، علاوه بر شیوه حضوری تمام‌وقت، شیوه نیمه‌حضوری و پاره‌وقت راه‌اندازی شده است و داوطلبان ورود به حوزه، می‌توانند این شیوه‌های تحصیلی را انتخاب کنند. در مقطع تحصیلی سطح سه نیز شیوه حضوری و غیر‌حضوری در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه همزمان با 23 شهریور، مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) نیز مجددا پذیرای طلاب خواهد بود، گفت: این مرکز با هدف تامین استاد خانم مورد نیاز برای مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

کد N487597

وبگردی