آفتاب

نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست برگزار شد

نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست برگزار شد

تهران - ایرنا - نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست با حضور جمعی از چهره های برجسته محیط زیستی و دینی دنیا با هدف ایجاد جریان های فکری در زمینه اخلاق محیط زیستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا در این نشست یک روزه که برای نخستین بار به میزبانی ایران برگزار می شود، دکتر دیمیترویچ از بنیاد انرژی تکت سوئیس، پروفسور آساد پروهیچ استاد دانشگاه زاگرب کرواسی، پروفسور منظورسومرو رییس بیناد علوم اکو از کشور پاکستان، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، سوفیا سارینیا کارشناس واحد علوم اجتماعی و انسانی آسیا و اقیانوسیه در یونسکو، سیدمصطفی محقق داماد حقوقدان و استاد حوزه و دانشگاه و محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر کارشناسان دینی و اخلاقی در این نشست حضور داشتند.

اصغر محمدی فاضل رییس انستیتو علوم و فناوری های محیط زیست اکو در این نشست گفت: بی توجهی به ارزشمندی رعایت حرمت انسان و طبیعت باعث بروز چالش های زیست محیطی بسیاری در جهان شده است که به طور مستقیم بر سلامت جسم و روان آدمی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست و توجه به اخلاق محیط زیستی رویکردی است که تمام دنیا باید به آن توجه کنند، امروزه تجربیات خوبی در زمینه حفظ محیط زیست به دست آمده است که می توان از آنها برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های مشکل ساز محیط زیست گرمایش زمین و از بین رفتن گونه های زیستی است که اخلاق محیط زیست باید به این مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این گفت باید بررسی کنیم که آیا از نظر اخلاقی صحیح است که از فناوری هایی برای آسایش زندگی خود استفاده کنیم که باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شود، باید ببینیم نقش و موضع مذاهب مختلف نسبت به حفظ محیط زیست چگونه است.

وی تاکید کرد: حضور کارشناسان مختلف دینی و اخلاقی در این نشست فرصت مناسبی برای پاسخ به این سوالات است البته جامعه ما از دیرباز از دیدگاه ملی و مذهبی به محیط زیست توجه خاصی داشته است.

علمی(3) ** 9014 ** د . الف**م.ب**1599
کد N487431

وبگردی