آفتاب
در مراسم تقدیم رونوشت روانامه سرکنسول افغانستان در زاهدان

ظریف: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و مقابله با افراط‌گرایی دارد

ظریف: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و مقابله با افراط‌گرایی دارد

عبدالرحیم نیک‌پور، سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان روز شنبه در دیدار با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روانامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، زبان، تاریخ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقای همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل و نقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه هم‌چنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیرساختارها در منطقه مانند پروژه بندر چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به‌ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط‌گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

او اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.

نیک‌پور، سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز با تشکر از وزیر خارجه گفت تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری به‌کار خواهد بست.

نصیر احمدنور، سفیر افغانستان در تهران نیز که در این دیدار حضور داشت از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N487425

وبگردی