آفتاب
گزارش خبری/

اذعان به توان استراتژیک حزب الله/ رزمندگانی که دشمن را غافلگیر می کنند

اذعان به توان استراتژیک حزب الله/ رزمندگانی که دشمن را غافلگیر می کنند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: توان تسلیحاتی حزب الله موضوعی است که رعب و وحشت زیادی در میان صهیونیستها ایجاد کرده است.

موضوع موازنه قدرت میان حزب الله و رژیم صهیونیستی همواره بحثی داغ بوده است و مسئولان رژیم صهیونیستی و رسانه های این رژیم به توان قوی حزب الله اذعان کرده اند.

چندی قبل کانال دوم تلویزیون این رژیم در گزارشی به در اختیار داشتن هزاران موشک حزب الله پرداخت.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت در گزارشی آورده است: نوار غزه در میان تهدیدات بی شماری  که اسرائیل را تهدید می کند بسیار ناچیز است. برخی از مسئولان و فرماندهان سرشان را زیر برف کرده اند و متوجه تهدیدات تونل که ممکن است اسرائیل را در وضعیت دشواری قرار دهد نیستند.

این رسانه صهیونیست می نویسد: حزب الله قدرت فوق العاده ای کسب کرده است. تهدیدات علیه اسرائیل از سرزمین الارز(لبنان) و سرزمین اسد(بشار اسد) است. کسانی که از حجم خطرات آگاه هستند و میزان آمادگی نظامی اسرائیل را می دانند باید نگران باشند. ارتش ادوات کافی را در اختیار ندارد تنها تعداد کمی ادوات زرهی النمر که قابلیت دفاعی مطلوب دارند موجود است و بقیه ادوات زالدا و دومیو توان قوی ندارند و قبلا در حوادث این موضوع به اثبات رسیده است. این ادوات زرهی در جنگ آینده با حزب الله شکار موشک های ضد زره حزب الله خواهند شد. ادوات زرهی قدرت بازدارندگی قوی ندارند.

از نظر سامانه دفاع هوایی نیز وضع بهتر از این نیست و ارتش 9 گنبد آهنین دارد که با حجم فاجعه که رخ خواهد داد و هزاران موشکی که به اسرائیل شلیک خواهد شد همخوانی ندارد. سامانه شربیت به یک سال زمان نیاز دارد تا بتواند قابلیت اجرایی قوی داشته باشد و در صورت اجرایی شدن نیز هزینه زیادی به دنبال دارد.

 

 

یوسی لونگتسکی افسر احتیاط اسرائیلی درباره تونل های حزب الله به روزنامه صهیونیستی هآرتص گفت: تونلهای حزب الله در مقایسه با تونلهای حماس در غزه به مراتب خطرناکتر و محکم تر است. حماس قدرت بالای خود را در ساخت تونل ثابت کرده است و انتظار می رود که از این تونلها برای نفوذ به اسرائیل بهره گیرد اما تهدید تونلها در شمال به مراتب خطرناکتر از جنوب است. آنها بر اساس مقتضیات و نیاز تونلهایی بزرگ و بسیار وسیع حفر می کنند. صدها رزمنده حزب الله می توانند از تونلها علیه اسرائیل با تجهیزات گسترده عملیات انجام دهند.

این نظامی صهیونیست اذعان کرد: زمانی که دبیر کل حزب الله از تصرف الجلیل سخن گفت فکر می کردیم که وی شخصی است که تحت تاثیر مواد مخدر قرار گرفته است اما در واقع این ما بودیم که شبیه افراد غیر عادی و تحت تاثیر مواد مخدر قرار داریم ما شبیه کوران هستیم. هزاران موشک سنگین و دقیق اسرائیل را در آینده تهدید می کند. هزاران موشک کارخانه های شیمیایی در حیفا و مراکز حساس و مراکز ارتش را هدف قرار خواهد داد.

رونی دانیل گزارشگر امور نظامی شبکه دوم اسرائیل گفت: حجم ویرانی و آتش و حملات موشکی بسیار قوی خواهد بود. حزب الله صد هزار موشک در روستاهای جنوب لبنان در اختیار دارد. تمامی مناطق اسرائیل(فلسطین اشغالی) از شمال تا جنوب در تیر رس موشکهای اسرائیل قرار دارد و گنبد آهنین نیز توان مقاومت ندارد.

پایگاه میداع رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: حزب الله در طول هشت سال گذشته اقدامی علیه اسرائیل انجام نداده است و این به علت ترس نبوده است بلکه حزب الله به دنبال تقویت خود و توان تسلیحاتی اش است. در صورت رویارویی اسرائیل با امور غیر مترقبه ای روبرو خواهد شد.

کد N487405

وبگردی