آفتاب

تقدیم رونوشت استوارنامه سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان

تقدیم رونوشت استوارنامه سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل وفصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، عبدالرحیم نیک پور سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان روز جاری در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روانامه خود را تسلیم وی کرد.

محمد جواد ظریف زبان، تاریخ ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقاء همکاریهای دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل ونقل ، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه به مانند پروژه چاه بهار و افزایش راههای مواصلاتی را درتوسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه بویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

محمد جواد ظریف اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل وفصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.

نیک پور سرکنسول افغانستان در زاهدان ضمن تشکر از وزیر خارجه گفت تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری بکار خواهد بست.

نصیر احمد نور سفیر افغانستان نیز که در این دیدار حضور  داشت از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و قدردانی کرد .

کد N487392

وبگردی