آفتاب

مقابله با داعش محور رایزنی نخست وزیران مالزی و استرالیا/ ابوت: دیدگاه ها مشترک است

مقابله با داعش محور رایزنی نخست وزیران مالزی و استرالیا/ ابوت: دیدگاه ها مشترک است

کوالالامپور - ایرنا - نخست وزیران استرالیا و مالزی که ده ها تن از اتباع این کشورها با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند روز شنبه در پوتراجایا در مورد راه های مقابله با این گروه تکفیری رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا در دیدار امروز خود با ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی به مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

نخست وزیر مالزی نیز در گفت وگو با خبرنگاران تاکیدکرد که گروه تروریستی داعش براساس تعالیم واقعی اسلام عمل نمی کند و انعکاس دهنده تعالیم اسلامی نیست.

وی گفت که ˈاقدامات گروه داعش منعکس کننده جنبه های عدالت اسلامی نیستˈ.

نحیب گفت: مالزی بصورت پایدار و محکم همراه با جامعه بین المللی در برابر سازمان های تروریستی و گروه داعش ایستاده است و اقدامات آن ها را عدالت اسلامی نمی داند.

وی از درگیری ها در عراق و سوریه و فعالیت تروریست ها که باعث جلوگیری از ثبات این کشورها می شود ابراز نگرانی کرد.

دو مقام ارشد استرالیا و مالزی در گفت وگو با خبرنگاران به طور مختصر به گروه تروریستی داعش پرداختند، اما ابوت و نجیب در پشت درهای بسته مذاکرات محرمانه ای انجام دادند.

کارشناسان پیش از این نیز پیش بینی کرده بودند سفر ابوت به مالزی سفری تشریفاتی است، اما با توجه به حضور اتباع دو کشور در بین گروه تروریستی داعش در عراق، این دو مقام بلندپایه مالزی و استرالیا در خصوص این گروه تروریستی و همکاری دو جانبه برای مقابله با آن مذاکره می کنند.

مقامات کانبرا و کوالالامپور از بازگشت اتباع دو کشور که با تروریست های داعش در عراق همکاری کرده و دست به جنایت زده اند، نگرانند.

در این راستا برخی رسانه های استرالیا هفته گذشته از اندونزی، مالزی و برونئی خواستند بدنبال ایجاد ائتلافی بر ضد گروه تروریستی و تکفیری داعش باشند .

رسانه های استرالیا هفته گذشته نیز از ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر این کشور خواستند از ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی بخواهد به جای شعار، کمک های مالی و نظامی و یا حتی اعزام نیروهای ارتشی به عراق را در دستور کار خود قرار دهد.

تونی ابوت در دیدار امروز خود با نجیب تون رزاق بار دیگر اصطلاح ˈفرقه مرگˈ را در مورد گروه تروریستی داعش بکار برد و از نخست وزیر مالزی به دلیل ˈبیانات مستحکم علیه این گروهˈ ستایش کرد.

تونی ابوت گفت: نجیب این گروه را دشمن خدا، اسلام و بشریت می داند و من در این دیدگاه با او هم عقیده هستم.

وی افزود: استرالیا تاکنون درخواستی جهت پیوستن به جبهه نظامی علیه داعش دریافت نکرده است، اما ما همه توان خود را به عنوان بخشی از یک تیم بین المللی بزرگ تر به کار می گیریم.

آساق**241**1611
کد N487316

وبگردی