آفتاب
با اشاره به سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی،

دهقانی: سفرهای استانی دولت موجب تقویت پیوند مردم و مسئولین می‌شود

دهقانی: سفرهای استانی دولت موجب تقویت پیوند مردم و مسئولین می‌شود

یک عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان، این سفرها را موجب تقویت پیوند مردم و مسئولین دانست.

محمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی در ایام ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: این برای دولت خوب است که در این ایام ولادت از موقعیت معنوی که در مشهد وجود دارد برای تجدید میثاق و تجدید انرژی استفاده می‌کنند و از این جهت اصل سفر برای دولت بسیار خوب و موثر خواهد بود.

وی افزود: ارتباط مسئولین با مردم همیشه سنت پسندیده‌ای بوده و طبیعتا این دولت هم از این سنت پیروی می‌کند. به هر حال این اقدام موجب تقویت پیوند مردم و مسئولین می‌شود و باعث می‌شود مسئولین از نزدیک با مشکلات مردم روبرو شوند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در استان خراسان رضوی همانند سایر استان‌های کشور بدون حمایت مسئولین دولتی حل نمی‌شود، ادامه داد: یکی از این مسائل که این روزها در همه استان‌ها محل چالش است نحوه استفاده از آب است که ما جدا نیازمند تغییر رویکرد در مصرف آب هستیم و حضور مسئولین دولتی و شناخت مناطق مختلف کشور می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

دهقانی با بیان اینکه بخش کشاورزی با مصرف 93 درصد آب کشور بیشترین میزان مصرف آب را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از آب به این شکل در بخش کشاورزی جواب نمی‌دهد. ما باید به آبیاری‌های نوین و تحت فشار رو بیاوریم تا هم مصرف آب کاهش یابد و هم راندمان بخش کشاورزی افزایش یابد که این موضوع نیازمند حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از صنایع، تصریح کرد: نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، تولید و صنعت است که می‌تواند در پایداری کشور در برابر فشارهای دشمن موثر باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: بخشی از صنایع در حال حاضر با نشاط مشغول فعالیت هستند و بخشی دیگر از صنایع که وابسته به بانک‌ها و تسهیلاتی بانکی بودند در اثر فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و گران شدن ارز دچار اشکالاتی شده‌اند و اختلالاتی در آنها ایجاد شده که نیاز است مسئولین کشور در استان‌ها از نزدیک با مسائل صنعت آشنا شوند تا هم صنایعی که ظرفیت لازم برای افزایش تولید را دارند مورد حمایت قرار گیرند و هم صنایعی که هنوز از ظرفیت کامل خود استفاده نکرده‌اند مشکل‌شان حل شود.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس اضافه کرد: البته در حوزه صنعت و تولید بخشی از راه‌حل‌ها، ارائه تسهیلات به صنعت است اما خیلی اوقات هم مشکل برخی کارخانجات صرفا با صدور یک مجوز حل می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه خراسان رتبه اول کشور را در بخش صنایع بخش خصوصی دارد، گفت: این بخش خصوصی نیازمند حمایت است و ما امیدواریم مسئولین دولتی از نزدیک با صنایع استان ارتباط برقرار کنند و مشکلات آنها را مرتفع کنند.

وی در ادامه بر لزوم تامین امکانات ریلی و جاده‌ای در استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد تاکید کرد و افزود: مشهد کلان شهر مذهبی است که بیشترین جذابیت‌های توریستی و گردشگری را دارد و از کشورهای دیگر جهان اسلام هم به آن سفر می‌کنند لذا بخش حمل و نقل در استان خراسان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. البته بخشی از این موضوع می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه برسد که در این زمینه دولت باید زمینه را برای فعال شدن بخش خصوصی فراهم کند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس اضافه کرد: خط دوم قطار سریع‌السیر مشهد تهران از پروژه‌هایی است که نیازمند عنایت دولت است و علاوه بر این باید خدمات حمل و نقل هم برای مشهد و هم برای شهرهای اطراف جهت تسهیل رفت و آمد مردم به مشهد به خوبی فراهم شود.

دهقانی با بیان اینکه جمعیت مشهد بیش از ظرفیت آن افزایش یافته، تصریح کرد: بر همین اساس دولت از سال‌ها پیش برای انتقال بخشی از جمعیت به شهرهای جدید اطراف برنامه‌ریزی کرده که این امر نیازمند حمایت ویژه است و باید زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود. از جمله مسکن مهر ساخت شده در اطراف مشهد باید مورد توجه قرار گیرد و امکانات ریلی و جاده‌ای مشهد و اطراف آن تقویت شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلات شهرستان‌های دیگر استان خراسان رضوی در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به این استان و بررسی این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام

کد N487196

وبگردی