آفتاب
برای شرکت در اجلاس آلکو

وزیر دادگستری اردن به تهران می‌آید

وزیر دادگستری اردن به تهران می‌آید

وزیر دادگستری اردن در راس هیاتی قضایی به تهران می‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بسام التلهونی 24 شهریور ماه به منظور شرکت در اجلاس آلکو در راس هیاتی قضایی به تهران سفر خواهد کرد.

پنجاه و سومین اجلاس سالانه سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی ( AALCO) ، شهریور ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

در این اجلاس که با حضور نمایندگان 49 کشور شامل وزرای امور خارجه و دادگستری ، دادستان‌های کل و سایر مقامات عالی رتبه کشورهای عضو این سازمان در روزهای 24 الی 27 شهریور سال جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، موضوعات مهم حقوق بین‌الملل از جمله مسائل مربوط به حقوق دریاها، حقوق پناهندگان، تحریم های اقتصادی ، تحولات اخیر مرتبط با فلسطین ، حقوق تجارت بین‌الملل ، توسعه پایدار و سایر مسائل حقوق بین الملل، مورد بحث و بررسی نمایندگان کشورهای عضو قرار خواهد گرفت.

درگیری ها و خشونت های جاری در منطقه ، اجلاس اخیر سازمان آلکو را از حساسیت خاصی برخوردار نموده است بطوریکه قرار است در این اجلاس ، مسائل حقوقی مرتبط با افراط گرایی و خشونت ، به عنوان موضوع ویژه اجلاس، مورد بحث و بررسی اعضای سازمان قرار گیرد.

سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی (AALCO) درسال 1965 با هدف مشارکت کشورهای آسیایی و آفریقایی در تولید ادبیات مرتبط با موضوعات حقوق بین‌الملل، تشکیل شده است.

هم اکنون این سازمان دارای 47 عضو از میان کشورهای آسیا و آفریقا بوده و کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز اعضای ناظر دائمی سازمان می باشند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این، دو بار در سالهای 1354 و 1376 میزبانی این اجلاس را برعهده داشته است.

انتهای پیام

کد N487091

وبگردی