آفتاب

واشنگتن به تل‌آویو اطمینان داده که طرح عباس را نمی‌پذیرد

واشنگتن به تل‌آویو اطمینان داده که طرح عباس را نمی‌پذیرد

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که واشنگتن این اطمینان را به تل‌آویو داده است که طرح عباس برای مراجعه به شورای امنیت یا دادگاه کیفری را نمی‌پذیرد و راه‌حل‌هایی مبتنی بر مذاکره را ترجیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع فلسطینی آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده‌ای نزدیک طرح خود را برای مراجعه به شورای امنیت جهت ارائه درخواست تشکیل کشور فلسطین یا مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی اجرایی نخواهد کرد و منتظر خواهد ماند تا آمریکا رسما به طرح ارائه شده از سوی صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به جان کری، وزیر خارجه آمریکا پاسخ دهد.

منابع تاکید کردند که عباس فرصت کافی به کری خواهد داد تا وی اسرائیلی‌ها را برای بازگشت به مذاکرات قانع کند و آنها را وادار سازد تا در راستای این مذاکرات،‌ مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسند.

پیشتر عریقات طرحی را در اختیار کری قرار داد که شامل درخواست از آمریکا و جامعه جهانی برای اتخاذ تصمیمی مشخص درخصوص تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت‌ شناختن این کشور در مرزهای 1967 بود.

در این طرح آمده بود که فلسطینی‌ها آماده هستند به شورای امنیت رفته تا این شورا با صدور قطعنامه‌ای مرزهای کشور آتی فلسطین را تعیین کند و یا اینکه آنها برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری می‌روند.

عباس با جنبش حماس درخصوص این طرح به توافق رسید،‌ همچنین این طرح به عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عرضه شد.

همزمان،‌ منابع اسرائیلی اعلام کردند که واشنگتن این اطمینان را به تل‌آویو داده است که این طرح عباس را نمی‌پذیرد و ترجیح می‌دهد تا راه‌حل‌هایی بر اساس مذاکره اما نه با تعیین سقف زمانی غیرمنطقی محقق شود.

انتهای پیام

کد N486970

وبگردی