آفتاب

زنگ خطر داعش برای قاهره به صدا درآمد

زنگ خطر داعش برای قاهره به صدا درآمد

مهر نوشت:


یک خبرگزاری غربی از گسترده شدن دایره فعالیت گروه تروریستی داعش و حضور آن در صحرای سینا و بدست گرفتن رهبری شبه نظامیان حاضر در این منطقه خبر داد.
 الجزیره در گزارش خود می نویسد: خلافت اسلامی (داعش) که در حال جنگ برای ترسیم دوباره نقشه خاورمیانه است از مدتی قبل در حال هدایت خطرناک ترین گروه شبه نظامی حاضر در مصر است و این اقدام می تواند موجب بر هم خوردن ثبات در بزرگترین کشور عربی شود.

گسترش حوزه فعالیت داعش به مصر می تواند زنگ هشداری برای قاهره باشد و این در حالی است که در سال های گذشته حاکمان مصر همواره با گروه های شبه نظامی در حال جنگ بودند.

یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه نظامی "انصار بیت المقدس" که خواست نامش فاش نشود با تائید ارتباط این گروه با داعش گفت: داعش به ما اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه مبارزه کنیم داده است. آنها به ما می آمورند که چگونه مبارزه کنیم. ما از طریق اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستیم. هنوز آنها به ما سلاح نداده و نیروهای داعش نیز به ما نپیوسته اند اما با این حال آنها به ما می گویند که چگونه اقدامات مخفیانه خود را سازماندهی کنیم.

البته این خبر دارای یک بعد دیگر نیز هست و آن تقابل داعش با القاعده است. در ماه های گذشته القاعده چندین بار اعلام کرده که ارتباطی با داعش ندارد. نظر به آنکه تعدادی از مقامات ارشد القاعده از جمله "ایمن الظواهری" رهبر این گروه، مصری هستند، حضور داعش در مصر می تواند تقابل میان این دو گروه تروریستی را افزایش بدهد.

گسترش حوزه فعالیت داعش به مصر در حالی است که آمریکا در حال تلاش برای ایجاد ائتلافی بین المللی برای مقابله با این گروه تروریستی است.

52261

کد N486774

وبگردی