آفتاب

بیشترین مهاجرت یهودیان به اسرائیل از فرانسه بوده است

بیشترین مهاجرت یهودیان به اسرائیل از فرانسه بوده است

یکی از گروه‌های برجسته یهودی با اعلام اینکه یهودیان بیشتری در سال جاری میلادی فرانسه را بیش از هر کشور دیگری به مقصد اسرائیل ترک گفته‌اند، گفت: علت اصلی این رویداد جو ضد یهود در فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آریل کاندل، رئیس آژانس یهودیان اسرائیل در فرانسه گفت: پاریس امروز اصلی‌ترین کشوری است که یهودیان از آن به مقصد اسرائیل مهاجرت می‌کنند و این مساله در گذشته سابقه نداشته است.

وی داده‌هایی را از سوی وزیر یکپارچگی اسرائیل نقل کرد که نشان می‌دهد تا 31 اوت سال جاری میلادی 4566 یهودی فرانسه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.

این در حالی است که در این مدت از اوکراین 3252 یهودی، از روسیه 2632 تن و از آمریکا 2218 تن به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند.

کاندل گفت: ما به خروج 6000 یهودی از فرانسه در سال 2014 میلادی نزدیک شده‌ایم. علت اصلی این رویداد جو یهود ستیزی و همچنین شکست اقتصادی در فرانسه است که از رشد صفر و نرخ بالای بیکاری رنج می‌برند.

وی افزود: پیش بینی تعداد یهودیانی که در سال جاری میلادی از فرانسه هجرت می‌کنند حدود یک درصد از تعداد کل جامعه یهودیان فرانسه است که حدود 500 هزار تن برآورد شده‌اند. در جهان غرب یا آزاد هرگز ندیده بودیم که یک درصد از جامعه یهودیان به اسرائیل مهاجرت کنند.

فرانسه علاوه بر اینکه خانه بزرگترین جامعه یهودیان در اروپا محسوب می‌شود از بزرگترین جامعه مسلمانان نیز برخوردار است که حدود پنج میلیون تن برآورد شده‌اند.

تنش‌های به وجود آمده از حمله اخیر به غزه در ژوئیه سال جاری میلادی به خیابان‌های فرانسه نیز کشیده شد.

انتهای پیام

کد N486675

وبگردی