آفتاب
با هدف گسترش نفوذ در منطقه؛

داعش شبه نظامیان مصری را آموزش می‌دهد

داعش شبه نظامیان مصری را آموزش می‌دهد

شبه نظامیان تروریست دولت اسلامی (داعش) در حال آموزش و تعلیم شبه نظامیان مصری هستند و تلاش دارند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تروریست‌های داعش که با هدف تغییر نقشه خاورمیانه می‌جنگند، در حال آموزش خطرناک‌ترین شبه نظامیان مصر هستند و همین امر تلاش‌ها برای برقراری ثبات در بزرگترین کشور عربی را دشوار و پیچیده می‌کند.

داعش که هم اکنون موفق‌ترین گروه تروریستی منطقه است، در حال توسعه نفوذش در مصر است و همین امر زنگ خطر را در قاهره به صدا در‌آورده است چرا که مقام‌های مصری هم اکنون با چالش امنیتی مهمی از سوی شبه نظامیان داخلی رو به رو هستند.

یکی از فرماندهان ارشد گروه شبه نظامی انصار بیت المقدس که در صحرای سینا مستقر است، گفت که دولت اسلامی دستورالعمل‌هایی ارائه داده که چطور می‌توان موثرتر عمل کرد. فرمانده این گروه که صدها نیروی امنیتی مصر را در جریان عملیات‌های سال گذشته کشته است اظهار کرد: آن‌ها به ما یاد می‌دهند که عملیات‌هایمان را چگونه انجام دهیم. ما از طریق اینترنت در تماسیم. آن‌ها به ما سلاح و یا نیرو نمی‌دهند اما به ما می‌آموزند که چطور سلول‌های مخفی پنج نفره درست کنیم و تنها یک فرد با سایر سلول‌ها در تماس است.

پیشروی داعش در عراق و سوریه موجب نگرانی مصر شده است چرا که هم اکنون آن‌ها در حال مبارزه با گروه انصار بیت المقدس و سایر گروه‌های شبه نظامی هستند. برخلاف گروه القاعده که عملیات‌هایش را از طرق مختلف از جمله حمله انتحاری انجام می‌داد و پس از آن متواری می‌شد، داعش همانند یک ارتش عمل می‌کند و اراضی را تحت کنترل خود در می‌آورد و همین امر چالشی برای کشورهای عربی تحت حمایت غرب است.

انتهای پیام

کد N486625

وبگردی