آفتاب
جلیلی گفتگو با مهر :

دولت گزینه وزارت علوم را سریعتر معرفی کند/ وزیر پیشنهادی باید حساسیت گروه های سیاسی را تحریک نکند

 دولت گزینه وزارت علوم را سریعتر معرفی کند/ وزیر پیشنهادی باید حساسیت گروه های سیاسی را تحریک نکند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: وزیر علوم مقامی سیاسی و اداری است و فردی که برای این مسئولیت انتخاب می شود باید علاوه بر شایستگی های فنی مورد قبول گروه های سیاسی قرار گیرد البته این بدان معنا نیست که گزینه دولت برای وزارت علوم باید مورد قبول مخالفان دولت باشد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر به دولت توصیه کرد با توجه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس هر چه سریع تر ثبات مدیریتی را به وزارت علوم برگرداند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با معرفی سریع تر گزینه های وزارت علوم به مجلس هم دانشگاه ها منتفع می شوند و هم سامانه مدیریتی کشور به ثبات می رسد.

وی تاکید کرد: عملکرد فنی و سیاسی گزینه های وزارت علوم باید مورد قبول مجموعه دانشگاهی و حوزه سیاسی کشور قرار گیرد، که با درایت رئیس جمهور این دو صفت قابل جمع است.

عضو فراکسیون رهروان ادامه داد: مقام وزارت علوم مقامی سیاسی و اداری است و فردی که برای این مسئولیت انتخاب می شود باید علاوه بر شایستگی های فنی مورد قبول گروه های سیاسی قرار گیرد البته این بدان معنا نیست که گزینه دولت برای وزارت علوم باید مورد قبول مخالفان دولت باشد.

وی افزود: گزینه دولت برای وزارت علوم باید فردی باشد که حساسیت های سیاسی گروه ها را تحریک نکرده و موجی ایجاد اخلال در فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه ها نشود.

جلیلی با تاکید بر اینکه نگاه مجلس بر لزوم سامان بخشی به وزارت علوم است گفت: گزینه های وزارت علوم باید نگاهشان در راستای منافع ملی به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان به تصمیم گیری منجر شود.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

کد N486549

وبگردی