آفتاب

قلیچدار اوغلو مجددا به عنوان رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه انتخاب شد

قلیچدار اوغلو مجددا به عنوان رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه انتخاب شد

رهبر حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه ترکیه ضمن رد ادعاها مبنی بر گرایش این حزب به جناح راست، در هجدهمین کنگره فوق‌العاده حزب مردم جمهوری خواه در آنکارا که 1181 نماینده در آن شرکت داشتند، توانست با کسب 740 رای مجددا به عنون رهبر این حزب انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، "کمال قلیچدار اوغلو"، رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه از سوی 944 نماینده از 1218 تن به عنوان رهبر این حزب پیشنهاد شد در حالی که "محرم اینچ"، یکی از معاون‌های این حزب و رقیب قلیچدار اوغلو به طور حیرت آوری توانست در این انتخابات 415 رای کسب کند.

این در حالی است که وی پیش از برگزاری این کنگره تنها از سوی 177 نماینده برای رهبری این حزب معرفی شده بود. این مساله حاکی از آن است که تعدادی از این نمایندگان که پیشتر در معرفی قلیچدار اوغلو از وی حمایت کرده بودند در حقیقت به اینچ رای دادند.

حزب مخالف مردم جمهوری خواه که به بودن به عنوان یک حزب سوسیال دموکرات می‌بالد، هنگامی که قلیچدار اوغلو، در اوت سال جاری میلادی اکمل الدین احسان اوغلو را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

قلیچدار اوغلو با توضیح رویکرد این حزب در برخی مسائل به شدت ادعاها مبنی بر اینکه این حزب در سال‌های اخیر به جناح راست گرایش داشته را رد کرد.

وی با اشاره به اینکه سوسیال دموکرات‌ها در ترکیه عادت دارند تا تنها درباره توزیع صحبت کنند، گفت: ما می‌گوییم که ابتدا تولید می‌کنیم و سپس آنچه که تولید شده را تقسیم می‌کنیم. ما می‌گوییم که همه مردم باید کار، خانه و ماشین داشته باشند. آیا به خاطر گفتن این مسائل ما راست گرا شده‌ایم؟

دلیل مطرح شدن این ادعاها نیز تا حدودی می‌تواند معرفی تعداد چشمگیری از نامزدهای راست میانه توسط حزب مردم جمهوری خواه در انتخابات محلی باشد که در پایان مه سال جاری میلادی برگزار شد.

قلیچدار اوغلو تکرار کرد که حزب مردم جمهوری خواه تحت رهبری وی از حقوق فقرا و افرادی که در مکان‌های غیرقانونی برای به دست آوردن حقوقی کمتر از حداقل معمول کار می‌کنند، دفاع کرده است.

وی افزود: حزب مردم جمهوری خواه اصلا به جناح راست گرایش ندارد. این حزب براساس ماموریت و وظیفه تاریخی‌اش در موضع خود می‌ایستد. ما حتی سال نو را نیز با صدها معدنچی در منطقه سوما جشن گرفتیم.

قلیچدار اوغلو همچنین از نخبه‌گراها نیز شکایت کرده و از آن‌ها که قصد دارند در حال مصرف نوشیدنی‌های الکلی با دوستانشان، کشور را نجات دهند، انتقاد کرد.

وی گفت: من آن‌ها را از این حزب برکنار خواهم کرد. من به افرادی نیاز دارم که هوشیار باشند.

انتهای پیام

کد N486412

وبگردی