آفتاب

پدر خبرنگار آمریکایی کشته شده توسط داعش: مرگ پسرم جهان را تغییر می‌دهد

پدر خبرنگار آمریکایی کشته شده توسط داعش: مرگ پسرم جهان را تغییر می‌دهد

صدها تن در مراسم یادبودی که توسط خانواده دومین خبرنگار آمریکایی کشته شده توسط داعش در فلوریدا برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، آرتور ساتلوف، پدر استیون ساتلوف در این مراسم با دردمندی بسیار اظهار کرد: من پسرم و بهترین دوستم را از دست دادم. می‌دانم که کشته شدن او جهان را تغییر خواهد داد. می‌خواهم از تمام قبلم صحبت کنم، اما قلبم شکسته است.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و ریک اسکوت، فرماندار ایالت فلوریدا نیز در این مراسم یادبود شرکت کردند.

یکی از پسر‌عموهای ساتلوف نامه‌ای را خواند که وی در هنگام اسارتش نوشته بود و یکی از دوستانش که در اسارت همراه وی بوده اما توانست فرار کند، آن را به دست خانواده وی رسانده بود.

وی در این نامه نوشته بود: "بدانید که من در وضعیت خوبی به سر می‌برم، تا بیشترین حدی که می‌توانید، زندگی کنید و به خاطر خوشبختی‌تان بجنگید".

دو هفته بعد از انتشار فایل ویدئویی از سر بریدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، داعش تهدیدهای خود را اجرایی کرده و استیون ساتلوف را نیز سر برید. داعش ساتلوف را در اوت 2013 در سوریه ربوده بود.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که ساتلوف تابیعت اسرائیلی داشته است.

اطلاعات به دست آمده از اراضی اشغالی حاکی از این است که وی در سال 2005 در شهر هرتزلیا واقع در اراضی اشغالی تحصیلات دانشگاهی خود را گذرانده و سپس به فلوریدا بازگشت و مجددا در سال 2013 به اراضی اشغالی رفت.

ساتلوف 31 ساله در هنگام "بهار عربی" در بسیاری از کشورهای خاورمیانه بویژه در مصر، لیبی،‌ سوریه، یمن و دیگر کشورها آمد و شد کرده بود. وی به راحتی عربی حرف می‌زد.

انتهای پیام

کد N486363

وبگردی