آفتاب

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به تدوین رسید/ اولین نمایش در فجر

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به تدوین رسید/ اولین نمایش در فجر

به گفته داریوش یاری کارگردان مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، این فیلم هم اکنون در مراحل فنی است و قرارست در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

داریوش یاری کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت ساخت مستند تازه‌اش با نام «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به خبرنگار مهر گفت: این فیلم یک مستند سینمایی است که کار فیلمبرداری آن از سه ماه پیش آغاز شد و این روزها در مراحل فنی به سر می‌برد.

وی در ادامه عنوان کرد: تهیه کننده این فیلم حوزه هنری است و داستان آن درباره حرکت حضرت سید الشهدا از مکه تا کربلا است و وقایع این سفر در این فیلم مستند به تصویر کشیده می شود.

این مستندساز با اشاره به اینکه «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در مرحله تدوین است، بیان کرد: حسن پیله‌ور کار جلوه‌های ویژه فیلم را برعهده دارد و قرار است و تا چند ماه دیگر نسخه نهایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» آماده شود.

وی درباره بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند، گفت: در این مستند بازیگر حرفه‌ای و شناخته شده به آن معنا نداریم و تعدادی از جوانان که در عرصه نمایش فعالیت دارند، من را همراهی کردند. سعی کردم بازیگرانی که برای این فیلم انتخاب می‌کنم با نقش ها همخوانی داشته باشند.

یاری درباره زمان اکران این فیلم مستند عنوان کرد: تعهد ما بر این است که این فیلم را تا قبل از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم و بعد از آن قرار است در سینماهای حوزه هنری اکران شود.

بهروز مفید تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد و محمدعلی قلی زاده به عنوان فیلمبردار، احسان شیبانی تدوینگر، مقصود هاشمی مدیر تدارکات در این فیلم مستند داریوش یاری را همراهی کردند.  

داریوش یاری پیش‌ از این مستندهایی چون «اهل ایمان»، «اهل سور»، «دخیل» و «اهل سوگ» را ساخته است.   

 



 

کد N486271

وبگردی