آفتاب
منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

موفقیت اصلاحات در اتحاد و هماهنگی است/استقبال خاتمی و عارف از تشکیل جبهه فراگیر اصلاح‌طلبان

موفقیت اصلاحات در اتحاد و هماهنگی است/استقبال خاتمی و عارف از تشکیل جبهه فراگیر اصلاح‌طلبان

شخصیت‌های محوری اصلاحات در گذشته درگیر مسائل اجرایی بودند، امروز فراغت یافته‌اند و مصمم بر این هستند که جریان اصلاحات منسجم باشد/باید از تجربه‌های شیرینی چون انتخابات سال 92 درس گرفت و در پی تکرار آن بود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید حرکت نظام‌یافته‌ای داشته باشند تا بتوانند به انتظارات و مطالبات مردم پاسخ دهند، تاكید کرد: موفقیت اصلاحات و اصلاح‌طلبان در اتحاد، انسجام و هماهنگی است که در کنار این مسائل داشتن یک برنامه عملی کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط روز نیز واجب است و اگر این عناصر در کنار هم قرار بگیرند استقبال خوبی از سوی مردم نسبت به اصلاح‌طلبان را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان گفت: اعتقاد دارم در شرایط کنونی، اصلاح‌طلبان در فضای جامعه و افکارعمومی از شرایط مناسبی برخوردار هستند.

وی در تشریح علل شرایط مناسب اصلاح‌طلبان اظهار داشت: دلیل این مسئله به خاطر این است که دولت اصلاحات خاطره شیرینی برای مردم باقی گذاشت و مردم هنوز تلخی‌ها و نابسامانی‌ها در دولت قبل را فراموش نکرده‌اند و این را به خاطر عدم حضور اصلاح‌طلبان می‌دیدند و از این رو در سال 92، به کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان رای دادند.

مشاور امور روحانیت سید محمد خاتمی در دولت هفتم ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت اقبال خوبی نسبت به اصلاحات وجود دارد و مردم منتظر حرکت‌های آنان در آینده بالاخص برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هستند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید حرکت نظام‌یافته‌ای داشته باشند تا بتوانند به انتظارات و مطالبات مردم پاسخ دهند، تصریح کرد: موفقیت اصلاحات و اصلاح‌طلبان در اتحاد، انسجام و هماهنگی است که در کنار این مسائل داشتن یک برنامه عملی کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط روز نیز واجب است و اگر این عناصر در کنار هم قرار بگیرند استقبال خوبی از سوی مردم نسبت به اصلاح‌طلبان را شاهد خواهیم بود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به تجارب تلخ اصلاحات خاطرنشان کرد: یکی از تجارب تلخ اصلاح‌طلبان شورای شهر اول بود که نتوانستند انسجام خویش را حفظ کنند و برنامه خوبی را داشته باشند. ضعف دور اول شورای شهر نه تنها به خود آنها ضربه زد بلکه به جامعه و افکارعمومی ضربه زد.ضربه سنگینی هم به پیکره اصلاحات وارد شد و مردم نسبت به شوراها دلسرد شدند و لذا در دور دوم انتخابات شوراها به پای صندوق‌های رای نیامدند.

وی با یادآوری اینکه در دوره فعلی شورای شهر توازن نسبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل گرفته است، ابراز داشت: متاسفانه برخی از دوستان ما در شورا نتوانستند با اتحاد و انسجام برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند که در پی آن شاهد بودیم که انتخاب شهردار و هیات‌رئیسه از دست اصلاح‌طلبان رفت و اصولگرایان به هر نحوی به خواست‌شان دست یافتند و باید اصلاح‌طلبان از این مسئله درس بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تفرق و بی‌برنامگی را دو آسیب و چالش اصلاح‌طلبان دانست و افزود: این یکی از مشکلات ما در گذشته بوده و باید سعی شود این دو آسیب تکرار نشود و باید از تجربه‌های شیرینی چون انتخابات سال 92 درس گرفت و در پی تکرار آن بود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه امروزه اصلاح‌طلبان از انسجام و اتحاد نسبتا بهتری نسبت به قبل برخوردار هستند، تاکید کرد: شخصیت‌های محوری اصلاحات در گذشته درگیر مسائل اجرایی بودند، امروز فراغت یافته‌اند و مصمم بر این هستند که جریان اصلاحات منسجم باشد و در میان اصلاح‌طلبان نیز این انگیزه ایجاد شده که عقلانیت حاکم باشد تا بتوانیم با اتحاد و برنامه به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی در پاسخ به این سوال که شما چه پیشنهادی و گامی برای اتحاد و انسجام اصلاح طلبان دارید، یادآور شد: من چندی پیش پیشنهاد تشکیل هیاتی از بزرگان اصلاحات برای نظارت بر عملکرد اصلاح‌طلبان و تعیین سیاستگذاری و خط‌مشی برای آنها را دادم تا چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به رهنمودهای آنان توجه کنند که این مسئله تا حد زیادی نیز در حال شکل گرفتن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اینکه تاکنون چه اقداماتی برای شکل‌گیری این هیات از سوی وی صورت گرفته است، عنوان کرد: همانطور که گفتم این مسئله در حال شکل گرفتن است. این ارتباط و همدلی میان بزرگان اصلاحات برقرار شده و ما شاهد نوعی هماهنگی و انسجام میان آنها هستیم. من به آقای خاتمی و عارف در این باره دیدار کردم که هر دوی این بزرگواران به شدت استقبال کرده‌اند.

کد N486109

وبگردی