آفتاب

گسترش اعتراضات ضد دولتی در استانهای مختلف یمن

گسترش اعتراضات ضد دولتی در استانهای مختلف یمن

منابع یمنی از برگزاری تظاهرات در دو استان صعده و حدیده همزمان با ادامه اعتراضات در صنعا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه اعتراضات ضد دولتی در صنعا، پایگاه انصارالله با انتشار گزارشی اعلام کرد که مردم استان حدیده در یمن با برگزاری تظاهرات گسترده و فراگیر به جمع معترضان پیوستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواهان تشکیل یک دولت مستقل و بازنگری در تصمیم حذف یارانه مشتقات نفتی و توقف فسادهای مالی در دستگاههای دولتی شدند.

ساکنان استان صعده نیز همزمان با برگزاری تظاهرات و ادامه تحصنها در صنعا اقدام به برگزاری تظاهراتی فراگیر و  گسترده در مراکز و میدانهای مهم در صنعا کردند .

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی بر حمایت خود از معترضان ضد دولتی در صنعا و حوثیها تأکید کردند.

این در حالی است که با اعلام تشدید تظاهرات در اردوگاه خیابان فرودگاه در صنعا منابع یمنی از تشدید تدابیر امنیتی و تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب این تجمعات اعتراضی خبر دادند.

از سوی دیگر خبرگزاری یمنی "خبر" با انتشار گزارشی اعلام کرد که فعالیتهای گروه تروریستی القاعده در یمن در دوره اخیر افزایش پیدا کرده و این گروه تروریستی در حال تثبیت موقعیت خود در این کشور است.

این در حالی است که منابع یمنی روز جمعه از برگزاری مراسم باشکوه و گسترده نماز جمعه در خیابان فرودگاه صنعا توسط معترضان ضد دولتی خبر دادند.

کد N486077

وبگردی