آفتاب
اسماعیل هنیه:

سلاح مقاومت خارج از هر توافقی است/تنها با پایان اشغال سلاح را به زمین می گذاریم

سلاح مقاومت خارج از هر توافقی است/تنها با پایان اشغال سلاح را به زمین می گذاریم

یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که سلاح مقاومت خارج از هر توافقی است و مقاومت فلسطین تنها با پایان اشغال، سلاح را به زمین خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد که این جنبش هرگز توافق منطقه ای و بین المللی را که مبتنی بر خلع سلاح مقاومت باشد، نخواهد پذیرفت و سلاح مقاومت خارج از هر توافقی است.

وی خاطرنشان کرد: سلاح مقاومت مقدس است و اگر خواستند سلاح ما را خلع کنند ،ما با شروطی آن را خواهیم پذیرفت و آن مشروط بر خلع سلاح اشغالگران و خروج آنها از سرزمین فلسطین است. تا زمانی که اشغال وجود داشته باشد، مقاومت و پایداری وجود دارد و حق گروه های فلسطینی است که سلاح در اختیار داشته باشند.

هنیه افزود: اولویت های کنونی مبتنی بر بازسازی و رفع محاصره غزه و تقویت وحدت ملی و کمک رسانی به ملت فلسطین است. آنچه در اروپا و آمریکای لاتین و در مقابل کاخ سفید در جریان جنگ غزه رخ داد بزرگترین همبستگی بین المللی با ملت فلسطین بود که از زمان اشغال فلسطین برای نخستین بار رخ داد.

وی در ادامه بر دعوت ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه جنایی لاهه تاکید کرد.

هنیه در ادامه گفت: دشمن صهیونیست همواره به تجاوز و کشتار و نابودی فکر می کند لذا ملت فلسطین و گروه های مقاومت آماده مقابله هستند و مقاومت در جریان جنگ غزه پیروزی نظامی به دست آورد.

کد N485916

وبگردی