آفتاب

اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر اسلامی چیست؟

اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر اسلامی چیست؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: سایت‌هایی به نام دین و شیعه توسط استکبار برای ایجاد شبهه و اختلاف بین مسلمانان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به هجمه‌های نرم دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و لزوم اطلاع رسانی مناسب به جامعه، گفت: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر از شیعه و اسلام دفاع می‌کنند، اما در باطن و در پشت پرده اصول و اعتقادات شیعه و چهره اسلام را زیر سؤال برده و از آن چهره‌ای ترسناک در جهان مجسم می‌کنند.

وی با بیان این‌که «امروز دشمن از طریق کانال‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها و شبکه‌های مستهجن ایجاد شده، به دنبال ارائه الگوی هویتی جدید است تا اصل هویت دینی و ارزشی ما را زیر سؤال ببرد» خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی شامل هزار کانال ماهواره‌ای شبهه‌برانگیز در حال پخش برنامه هستند تا بتوانند انتقام سختی را از شیعیان و اسلام بگیرند.

ستوده، تاکید کرد: سایت‌هایی به نام دین و شیعه توسط استکبار برای ایجاد شبهه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان راه‌اندازی شده است.

وی درباره اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای به ظاهر اسلامی گفت: اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین، تهمت و افترا بستن به مقدسات، اهانت به علمای جهان اسلام و دیگر اقدامات ضد اسلامی و دینی از جمله تبلیغ و ترویج سبک‌های غلط، خرافی و خشن در عزاداری محور و رویکرد اصلی برنامه‌های تولیدی این شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی اضافه کرد: دست اندرکاران و مسئولان این شبکه‌ها افراطیونی هستند که به نام شیعه فعالیت کرده و موجبات تفرقه بین مذاهب اسلامی و بدعت گذاری در دین و و مذهب شیعه را فراهم می‌کنند.

ستوده، اظهار کرد: اداره این گونه شبکه‌های ماهواره‌ای هزینه‌های گزافی را می‌طلبد که این هزینه‌ها از طریق کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تامین می‌شود چرا که این شبکه‌ها در راستای اهداف کشورهای استکباری اداره می‌شود.

ستوده، با اشاره به لزوم مبارزه با این افکار الحادی در جامعه، افزود: تبیین صحیح دین اسلام، دوری از افراطی گری، کمک به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از حریم قرآن کریم، پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع)، آشنایی و تفاهم بیشتر علمای مذاهب اسلامی، بحث رفع بدبینی و شبهات پیروان مذاهب اسلامی، مقابله هوشمندانه با تهاجمات دشمن، برنامه ریزی و داشتن آینده نگری، استفاده از بیان شیوا و نرم در سخنرانی‌ها، تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه و فضای مجازی، ارتقای مهارت‌های تبلیغی و دینی مبلغان و توانمند سازی آنان در

پاسخگویی به شبهات القا شده پیرامون تشیع از مهمترین روش‌های تبیین و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) و مقابله با شبهه افکنی‌های دشمنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: جنگ نرمی که دشمن امروز در کشور ما به راه انداخته است همه نشات گرفته از حقارت وی در ایران است چرا که غرب در 33 سال گذشته در تمام زمینه‌ها از ملت ایران اسلامی شکست خورده است.

انتهای پیام

کد N485886

وبگردی