آفتاب

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در ایران

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در ایران

یک هواپیمای اماراتی که در اجاره نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت‌رهبری این کشور در افغانستان بوده، در بندرعباس فرود آمده است.

دولت آمریکا اعلام کرد، یک هواپیمای اماراتی که در اجاره نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت‌رهبری این کشور در افغانستان بوده، در بندرعباس فرود آمده است.

به گزارش ایسنا، این هواپیما که متعلق به شرکت اماراتی فلای‌دوبی بوده، از پایگاه بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان است، عازم دوبی بوده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داده که مسئولان مراقبت پرواز در ایران درباره طرح پرواز این هواپیما تردید کرده‌اند و ابتدا از آن خواسته‌اند به مبدا خود در افغانستان باز گردد و طرح پروازش را اصلاح کند اما خلبانان این هواپیما گفتند که سوخت کافی برای بازگشت ندارند. پس از آن، مسئولان ایرانی از خلبانان این هواپیما خواستند در بندرعباس فرود بیاید.

این روزنامه نوشته است که حدود 100 آمریکایی و احتمالا دو شهروند کانادایی سوار این هواپیما بوده‌اند.

واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ایران این هواپیما را وادار به فرود کرده و جت‌های جنگنده ایران این هواپیما را همراهی کرده‌اند. با این حال، طبق همین گزارش، برخی دیگر از مقام‌هایی آمریکایی گفته‌اند که هواپیما به اختیار خود در بندرعباس به زمین نشسته است.

به گزارش بی.بی.سی، پس از انتشار این خبر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که این یک "مشکل اداری" بوده و هواپیما "وادار" به فرود نشده بلکه مسیرش را از دوبی به بندرعباس تغییر داده است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، ابراز امیدواری کرده است که این مسأله به‌زودی حل شود و هواپیما پرواز خود را از سر بگیرد. شرکت هواپیمایی فلای‌دوبی تایید کرده که این پرواز به شماره FZ 4359 تغییر مسیر داده و زمان فرود جدیدی برای آن در دوبی تعیین شده است. این شرکت جزئیات بیشتری در این باره نداده است.
کد N485877

وبگردی